راز هایی که در مورد بیمه عمر نمی دانسته اید

از زمانی که بیمه وارد زندگی انسان‌ شد،‌ حس آرامش و راحتی نیز برای انسان‌ ها به وجود آمد. شرکت  های بیمه ای خدمات مختلفی را به مردم ارائه می کنند که هر کس با توجه به شرایط خود از آن ها بهره مند می شود. مواردی همچون بیمه عمر و بیمه شخص ثالث از مهم ترین خدماتی هستند که به صورت ویژه برای همه افراد ارائه خواهند شد. برای اینکه بتوانید اطلاعات کاملی درباره بیمه عمر و سرمایه گذاری پیدا کنید،‌ این مطلب را تا انتها بخوانید.

retgbvj45j9yunv5o9b54yj 300x154 راز هایی که در مورد بیمه عمر نمی دانسته اید

بیمه عمر چه مزایایی دارد؟

متاسفانه بخش زیادی از جامعه از مزایای بیمه عمر و سرمایه گذاری اطلاع ندارند. خیلی عجیب است که مردم وسایل خود مانند ماشین را بیمه می کنند ولی به فکر بیمه کردن خود نیستند. در دنیایی که هر روز اتفاق جدیدی برای ما می افتد، نداشتن بیمه عمر یک خطای بزرگ به حساب می آید. زمانی که شما شروع به پرداخت حق بیمه می کنید، در واقع شما دو کار را به صورت همزمان انجام می دهید. این بدان معناست که شما هم پوشش بیمه ای دارید و هم برای آینده خود سرمایه گذاری می کنید. برای اینکه درک بهتری از این موضوع داشته باشید،‌ هر کدام از این موارد را به صورت جداگانه بیان می‌کنیم.

مزایای پوشش بیمه‌ای بیمه عمر

درست از زمانی که شما اولین قسط را واریز کردید، تحت پوشش شرکت بیمه قرار خواهید گرفت. موارد مختلفی تحت پوشش بیمه می شود که هر کدام از آن ها را باید به شکل جداگانه تحلیل کنید. اولین پوشش مهمی که در این حالت فعال می شود پوشش فوت است. در صورتی که فوت شده به دلایل طبیعی از دنیای برود، مبلغی به عنوان پوشش فوت به خانواده او تعلق خواهد گرفت. در صورتی که شخص فوت شده سرپرست یک خانوار باشد، این پول می تواند خانواده او را از محتاج بودن نجات دهد.در صورتی که فوت از طریق حادثه صورت بگیرد، مبلغ پرداختی به خانواده بیشتر است. مقدار این مبلغ با توجه به نوع شرکت بیمه متفاوت است.

بیشتر بخوانید:  معرفی شرکت آراد برندینگ + اعضای آرادبرندینگ

مورد بعدی که در بیمه نامه عمر قرار دارد بیمه حادثه است. در صورتی که بیمه شده دچار حادثه ای همچون تصادف شود،‌ حتما برای درمان نیاز به مخارجی دارد که بخش زیادی از آن ها توسط شرکت بیمه پرداخت خواهد شد. به غیر از این موارد پوشش بیماری های خاص نیز در برخی از شرکت ها دیده می شود. چنانچه فرد بعد از بیمه شدن به بیماری های خاصی همچون سرطان مبتلا شود، بخشی از هزینه های درمان آن پرداخت خواهد شد. اگر فرد به هر دلیلی از کار افتاده شود و امکان اشتغال برای او فراهم نباشد، پرداخت حق بیمه این شخص تا آخر دوره بر عهده شرکت است و این فرد  می تواند در پایان دوره از این دارایی خود استفاده کند.

مزایای سرمایه گذاری در بیمه عمر

یک بخش دیگر در بیمه عمر وجود دارد که برای سرمایه گذاری است. در واقع شما با پرداخت حق بیمه، این پول را سرمایه گذاری می کنید  که همین موضوع باعث رشد پول شما در بلند مدت می شود. شرکت های بیمه معمولا سود مشخصی را به صورت سالانه برای حساب شما پرداخت می کنند. شما می توانید در طول دوره بیمه ای،‌ اگر نیاز به پول داشتید از اندوخته خود وام دریافت کنید و سپس آن را برگردانید. از آنجا که این وام با اندوخته خودتان داده می شود، هیچ ضامن یا سفته ای برای آن نیاز نخواهد بود. بعد از اینکه دوره بیمه ای شما به اتمام رسید، اندوخته‌های شما همراه با سود مرکب در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:  فواید نصب توری مرغی

شما در این لحظه می توانید با سرمایه ای که دارید از لحظات خوش بازنشستگی استفاده کنید. همانطور که می بینید قسمت سرمایه گذاری نیز در بیمه عمر جذابیت های خاص خود را دارد پس بهتر است که هر چه سریع تر خود را تحت پوشش بیمه عمر قرار دهید. اگر آینده خود و خانوادتان برایتان اهمیت دارد هر چه سریع تر این کار را بکنید تا زمان برای شما از دست نرود. خوشبختانه بیمه ارزان نیز برای تمام افراد فراهم است پس از این فرصت طلایی بهره مند شوید.

45pk45gvm0um094u9u09 300x158 راز هایی که در مورد بیمه عمر نمی دانسته اید

سخن پایانی

برای اینکه خیالتان از بابت دوران بازنشستگی خود راحت باشد، باید از امروز برای آن برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. بررسی ها نشان می دهد که بیش از ۸۰ درصد افراد بعد از بازنشستگی با کمبود مالی مواجه هستند. اگر شما امروز تحت پوشش بیمه بازنشستگی قرار بگیرید، مسلما این مشکلات برای شما به وجود نمی آید. داشتن بیمه زندگی برای هر کسی از واجبات است پس بهتر است که همین روز برای این موضوع اقدام کنید. شما می توانید با مبالغ کم نیز خرید بیمه را انجام دهید تا تحت پوشش قرار بگیرید.

مطلب پیشنهادی

تفاوت ویتر و سالن کار چیست؟

سالن کار و ویتر دو عضو اساسی در صنعت رستوران‌داری و خدمات غذایی هستند و …