عمل بالا کشیدن سینه

عمل بالا کشیدن سینه

افتادگی یکی از اختلالات شایع در زنان است که به علت تغییرات جسمی، بارداری، شیردهی یا عوامل سنی رخ می‌دهد. این وضعیت منجر به تغییرات ناخواسته در شکل و موقعیت سینه‌ها می‌شود، که ممکن است باعث کاهش اعتماد به نفس و عدم ارضایی شود. عمل بالا کشیدن سینه ، به عنوان یک روش جراحی پرطرفدار جهت بهبود شکل و ماندگاری سینه‌ها، به افراد این امکان را می‌دهد که به آرامش و اعتماد به نفس خود بازگردند. در این مقاله، به بررسی جزئیات و مزایا و محدودیت‌های عمل بالا کشیدن سینه می‌پردازیم تا به خوانندگان اطلاعات دقیقی را در اختیار بگذاریم.

عمل جراحی ماستوپکسی چیست؟

عمل جراحی ماستوپکسی، به طور رایج با نام عمل بالا کشیدن سینه شناخته می‌شود، عملی است که به برش پوست اضافی و کشیدن و تغییر شکل سینه‌ها برای بخشیدن به آنها یک ظاهر جوان‌تر می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: لیفت پاها

چرا عمل بالا کشیدن سینه انجام دهیم؟

سینه‌ها به طبیعت خود با پیری، بعد از بارداری و شیردهی، و پس از افت وزن، خمیده می‌شوند. این به دلیل کشیدگی پوست و لیگامان‌های الیافی در سینه‌ها اتفاق می‌افتد، به طوری که بافت سینه پشتیبانی نمی‌شود. امکان تجدید ساخت حمایت الیافی سینه وجود ندارد، اما با برش پوست اضافی، تغییر شکل بافت سینه و جابجایی سر به موقعیت مناسب در سینه‌های جدید، می‌توان سینه‌ها را تغییر شکل داد. گزینه‌های دیگر شامل کاهش اندازه آرئولا (پوست تیره‌تر اطراف سرنیپل) و یا افزایش حجم سینه‌ها در همان زمان می‌شوند.

انجام عمل بالا کشیدن سینه می‌تواند باعث افزایش سفتی و ارتفاع سینه‌ها شود. پس از انجام این عمل، شما ممکن است اجتماعی و شخصی ترحمی بیشتری تجربه کنید. نتایج بهتری با زنانی که سینه‌های کوچک و خمیده دارند بدست می‌آید، اما سینه‌های هر اندازه‌ای می‌توانند بالا کشیده شوند. نتایج عمل بالا کشیدن سینه ممکن است در سینه‌های سنگین، مدت زمان بیشتری داشته باشد.

چگونه عمل انجام می‌شود؟

انواع مختلفی از بالا کشیدن سینه وجود دارد. بهترین نوع بالا کشیدن برای شما به اندازه سینه‌هایتان و نتیجه مورد نظرتان بستگی دارد. انواع مختلف بالا کشیدن باعث ایجاد ندوب مختلفی بر روی سینه‌ها می‌شوند. هر نوع بالا کشیدنی که انتخاب کنید، ندوب باید در زمان استفاده از لباس‌های معمولی، سینه‌بند و لباس‌های شنا پیدا نشوند. رایج‌ترین نوع بالا کشیدن، با برش دور ارئول شما و به صورت عمودی زیر سینه‌هایتان است، همانطور که در زیر نشان داده شده است. گاهی اوقات یک برش در خط تاج زیر سینه وجود دارد تا شکل آن به شکل داخلی تعادل برسد.

بیشتر بخوانید:  جغد دهان‌قورباغه‌ای؛ لایک‌خورترین پرنده اینستاگرام

پوست اضافی از زیر سینه‌ها برش می‌شود، سینه به شکل مخروطی تنگتر شده و سرنیپل‌ها به موقعیت بالاتر منتقل می‌شوند. اندازه آرئولا نیز می‌تواند کاهش یابد. اگر سینه‌هایتان کوچک و خمیده هستند، می‌توانید آنها را با ایمپلنت‌های سیلیکونی بزرگ‌تر کنید. داشتن ایمپلنت‌های سینه تنها راهی است که می‌تواند به طور قابل توجهی حجم بالاتر از نیپل‌ها را افزایش دهد، اما وزن آنها ممکن است به مرور زمان باعث خمیده‌شدن سینه شود.

 

آیا پس از شیردهی به دنبال جوان‌تر نمایی و بالا کشیدن سینه خود هستید؟ مقاله ارزشمند دکتر ایزدپناه را در مورد لیفت سینه بعد از شیردهی بخوانید تا اطلاعات بیشتری دریافت کنید و برای مشاوره با متخصصان ما آمادگی داشته باشید. مقاله را در سایت دکتر ایزدپناه بخوانید و با ما تماس بگیرید تا راهنمایی‌های لازم را در خصوص لیفت سینه بعد از شیردهی دریافت کنید.

چه کسانی کاندیدای این جراحی هستند؟

اغلب بیماران در رده سنی 30 تا 60 سال هستند و می‌خواهند بهبودهای زیبایی روی سینه‌های خود اعمال کنند. این عمل جراحی ممکن است به عنوان بخشی از عمل بازسازی پس از استئوماستکتومی (جراحی برداشتن یک یا هر دو سینه به علت سرطان) انجام شود تا تقارن بهتری با سینه مخالف بازساخته شده دست‌یافته شود.

خطرات و عوارض اصلی لیفت سینه چیست؟

مانند همه عملیات‌های جراحی، در بالا کشیدن سینه نیز مخاطرات و احتمالات عارضه‌هایی وجود دارد. اگرچه احتمال وقوع این مخاطرات کم است، اما اهمیت دارد که آنها را با مزایای ممکن عمل جراحی مقایسه کرده و با جراح پلاستیک خود در مورد هریک از آنها صحبت کنید تا از عواقب و پیامدهای ممکن آگاه شوید.

عوارض مرتبط با جراحی

زخم‌ها: از عمل جراحی، زخم‌ها به جای می‌مانند. این زخم‌ها معمولاً در ابتدا قرمز و سپس بنفش هستند و در 12 تا 18 ماه به رنگ کمتری می‌پردازند. گاهی اوقات زخم‌ها ممکن است عریض‌تر، ضخیم‌تر، قرمز یا دردناک شوند و شما ممکن است نیاز به عمل جراحی دیگری برای اصلاح آنها داشته باشید.

خونریزی: خونریزی شدید نادر اما ممکن است باشد و شما ممکن است نیاز به نقل خون یا عمل جراحی دیگر (یا هر دو) داشته باشید تا خونریزی متوقف شود. خونریزی معمولاً در زمانی که بلافاصله یا به زودی پس از عمل جراحی رخ می‌دهد. پیش از عمل، جراح شما در مورد داروهایی که احتمال خونریزی شما را افزایش می‌دهند، با شما بحث خواهد کرد و کنترل فشار خون بالا اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) حاشیه‌هایی از مسابقه اسب دوانی کنتاکی دربی ۲۰۲۱

خونریزی: خونریزی شدید نادر اما ممکن است باشد و شما ممکن است نیاز به نقل خون یا عمل جراحی دیگر (یا هر دو) داشته باشید تا خونریزی متوقف شود. خونریزی معمولاً در زمانی که بلافاصله یا به زودی پس از عمل جراحی رخ می‌دهد. پیش از عمل، جراح شما در مورد داروهایی که احتمال خونریزی شما را افزایش می‌دهند، با شما بحث خواهد کرد و کنترل فشار خون بالا اهمیت دارد.

تورم، کبودی و درد: پس از عمل جراحی، سینه‌ها کمی تورم و کبود می‌شوند و این ممکن است تا هفته‌ها طول بکشد تا به حالت طبیعی برگردند. ممکن است درد درازمدت وجود داشته باشد، اما این مورد نادر است.

سروما: این موضوع است که مایع در داخل سینه جمع‌آوری می‌شود. این مایع ممکن است نیاز به تخلیه از طریق پوست با یک سوزن یا از طریق عمل جراحی دیگر داشته باشد. این می‌تواند بر تأثیر نهایی عمل جراحی اثر بگذارد.

تغییر در احساسات: پس از عمل جراحی، بیشتر بیماران تغییراتی در احساسات سینه‌های خود دارند، معمولاً اختلالات در حسیت در نزدیکی ندبه و افزایش یا کاهش حسیت در سرنیپل‌ها. در موارد نادر، تغییر در احساس ممکن است دائمی باشد. به ندرت، کاهش حس ممکن است باعث مشکلات در شیردهی شود.

عدم تقارن: این موضوع است که سینه‌ها تقارن نداشته باشند. ممکن است نامنظمی‌ها در انتهای ندبه‌ها وجود داشته باشد. این ممکن است با گذشت زمان بهبود یابد، یا ممکن است نیاز به عمل جراحی کوچک دیگری برای اصلاح آنها داشته باشید.

نتیجه نامطلوب: گاهی اوقات، بیماران از نتیجه عمل بالا کشیدن سینه‌شان راضی نیستند. این ممکن است به دلیل ظاهر یا حس سینه‌ها یا شکل آنها نسبت به انتظارات باشد. بسیار مهم است که قبل از انجام عمل جراحی با جراح خود در مورد اندازه و شکلی که می‌خواهید، و اینکه آیا می‌توان آن را به صورت ایمن با نتیجه خوب دست یافت، صحبت کنید.

بیشتر بخوانید:  پرواز “مرد آهنی واقعی” با جت‌پک

استراحت زیاد برای بهبودی ضروری است.

استراحت کافی برای بهبود بسیار مهم است. پس از عمل جراحی، سینه‌های شما با چسب و دست بندهای پزشکی پوشانده می‌شوند. انتظار داشته باشید که ممکن است ضایع و تورم داشته باشید، اما درد باید شدید نباشد و می‌تواند با قرص‌هایی که توسط پزشک شما تجویز شده است، تسکین یابد.

چند روز پس از عمل، می‌توانید حمام بگیرید و پس از یک هفته، چسب‌ها با یک سینه‌بند نرم تعویض خواهند شد. شما باید حدود سه هفته 24/7 این سینه‌بند را بپوشید. دوخت‌ها معمولاً قابل جذب هستند و نیاز به برداشت آنها نیست. بهبودی فرآیند تدریجی‌ای دارد. اگرچه شما بعد از یک یا دو روز قادر به بلند شدن و حرکت کردن خواهید بود، اما انتظار بازگشت به کار به مدت یک هفته یا بیشتر نداشته باشید.

همچنین باید از برداشتن چیزی بالای سرتان برای سه تا چهار هفته خودداری کنید. ممکن است به شما توصیه شود که حداقل یک هفته یا بیشتر از روابط جنسی پرهیز کنید و حدود شش هفته از ورزش‌های سنگین دوری کنید. پس از آن، می‌توانید به تدریج به این فعالیت‌ها بازگردید. اگر باردار شوید، عمل جراحی بر روی توانایی شیردهی شما تأثیر نخواهد گذاشت، زیرا لوله‌های شیردهی و سرنیپل‌های شما باقی خواهند ماند.

91ec435b a229 47bd 93a8 3cf440dfae8c عمل بالا کشیدن سینه

جمع بندی

ماستوپکسی، یا عمل بالا کشیدن سینه، یک روش جراحی زیبایی است که به تازگی به عنوان یکی از معدود روش‌هایی که به اصلاح و جوان‌تر نمایی سینه‌ها می‌پردازد، شناخته می‌شود. این عمل جراحی باعث برداشتن پوست اضافی سینه و بالا کشیدن و تغییر شکل آن می‌شود تا سینه‌ها به نظر جوان‌تر و بیشتر از پیش بیایند. ماستوپکسی معمولاً برای افرادی که از شلیک، تخت یا افزایش اندازه پرده‌های پستان ناشی از عواملی مانند بارداری، شیردهی، تغییرات وزن، پیری یا جغرافیایی ناراضی هستند، توصیه می‌شود. این عمل جراحی به آن‌ها امکان می‌دهد سینه‌های خود را بلندتر و جمیل‌تر نمایی کنند.

اگر میخواهید زیبایی را به خود هدیه دهید این کار را به دکتر ایزدپناه بسپارید. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دکتر ایزدپناه به نشانی www.drkambizizadpanah.netمراجعه کنید. همچنین برای دیدن نمونه کارهای بیشتر به پیج اینستاگرام دکترکامبیز ایزد پناه سری بزنید.

همچنین بخوانید: لیفت شکم با دستگاه

پایان رپورتاژ آگهی

مطلب پیشنهادی

درآمد دلاری با خرید دستگاه‌‌های ماینر

روزبه‌روز شاهد افزایش تعداد افرادی هستیم که در حوزه ارزهای دیجیتال مشغول به فعالیت شده‌اند …