با نحوه کاهش مصرف سوخت در زمستان آشنا شوید

کاهش مصرف سوخت خودرو در زمستان مسئله ای جالب توجه است. یقینا برای شما هم پیش آمده که در فصل زمستان زمانی که می خواهید برای انجام کارهایتان به بیرون از خانه بروید لازم است تا ماشین را قبل از حرکت چند دقیقه ای روشن بگذارید تا اصطلاحا موتور خودرو گرم شود. در این زمان قطعا بوی ناخوشایند سوخت خودرو که در اطراف پخش شده را استنشاق کرده اید. این بو علاوه بر آزار دادن خودتان و دیگران موجب تولید آلاینده و در نهایت آلودگی هوا می شود! از طرفی این افزایش استفاده از سوخت می تواند هزینه های بیشتری را هم به همراه داشته باشد.

روشن گذاشتن خودرو و منتظر ماندن برای گرم شدن موتور و اجزای آن به این دلیل انجام می شود که هوای سرد زمستان باعث شده تا موتور و سایر اجزا بسیار سرد شده و گاهی هم دچار یخ زدگی شوند؛ در این زمان اگر بی درنگ شروع به حرکت کنید باعث آسیب و اصطکاک زود هنگام موتورخودرو خواهید شد. از طرفی روشن گذاشتن هرچه بیشترخودرو باعث می شود تا سوخت بیشتری مورد استفاده قرار بگیرد و متعاقبا آلاینده بیشتری تولید شود!

برای بیمه عمر توکو بهترین انتخاب است.

قطعا باید راهکاری برای این حل مشکل یعنی کاهش مصرف سوخت خودرو وجود داشته باشد برای اطلاع از این راهکارها مارا در وبسایت توکو همراه باشید.

erotvgb0 5bh96m4ihvoihuj5oo 300x135 با نحوه کاهش مصرف سوخت در زمستان آشنا شوید

بیمه خویش فرما چیست؟

برای اینکه با تفاوت بیمه کارفرما و خویش فرما بیشتر آشنا شوید بهتر است ابتدا در رابطه با هر کدام از این دو نوع بیمه تامین اجتماعی اطلاعات کافی داشته باشید.

کسانی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند و متقاضی بیمه تامین اجتماعی هستند می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های سازمان تامین اجتماعی در شهرستان خود با انعقاد قراردادی بیمه اختیاری را برای خود خریداری کنند.

برای درک بهتر تفاوت بیمه کارفرما و خویش فرما بهتر است توضیحاتی در رابطه با این بیمه نامه بدانید. برای خرید بیمه اختیاری حتما باید در متن وکالتنامه قید شود که این بیمه اختیاری است و فرد موظف به پرداخت حق بیمه در زمان مقرر شده می‌باشد.

زمانی که بیمه‌شدگان اختیاری در کارگاه و یا مجموعه‌ای مشغول به کار شوند و تحت پوشش بیمه اجباری قرار بگیرند موظفند این موضوع را کتبا به اطلاع سازمان تامین اجتماعی برسانند و اقدامات لازم جهت قطع بیمه اختیاری را انجام دهند. در غیر اینصورت حق بیمه‌های دریافتی بعد از کسر هزینه‌های اداری مسترد می‌شود و سابقه بیمه حذف می‌گردد.

توکو برای بیمه زندگی شرایط ویژه ای قائل شده است.

مزایای بیمه بازنشستگی تامین اجتماعی برای اعضای خانواده

هنگامی که شروع به جمع آوری تامین اجتماعی می کنید، سایر اعضای خانواده نیز ممکن است بر اساس سابقه کاری شما حق دریافت مزایا را داشته باشند. اگر حداقل یک سال است که ازدواج کرده اید، ممکن است همسرتان حق دریافت مزایای همسر را داشته باشد. تحت شرایط خاصی، فرزندان شما نیز ممکن است از مزایایی برخوردار شوند.

4vm45oyu4povyjo5ivjt35ok 300x169 با نحوه کاهش مصرف سوخت در زمستان آشنا شوید

بیمه بازنشستگی تامین اجتماعی چیزی فراتر از یک برنامه بازنشستگی است. یک فرد جوان که از امروز شروع به کار می کند، واجد شرایط  برای بیمه قبل از رسیدن به سن کامل بازنشستگی تامین اجتماعی است. در حال حاضر حدود 8.8 میلیون کارگر معلول بیمه معلولیت دریافت می کنند. میزان مزایای بیمه معلولیت که کارگر معلول دریافت می کند بر اساس درآمد وی قبل از معلول شدن است. در این محتوا به مطالعه دقیق بیمه  تامین اجتماعی و شرایط آن پرداختیم. برای تمامی افراد چه زن چه مرد واجب است که برای دوره ی کهن سالی خود که زمان از کار افتادگی و عموما کاهش درآمد و افزایش مخارج است چاره ای بیاندیشند. بهترین و عاقلانه ترین راه برای رهایی از آشفتگی ها و بحران های دوران بازنشستگی دریافت یک بیمه ی بازنشستگی کار آمد و مفید است که در این میان بیمه بازنشستگی تامین اجتماعی بهرین گزینه برای افراد دغدغه مند می باشد. پلتفرم خرید بیمه توکو یکی از بهترین و راحت ترین بستر هایی است که می توانید بصورت آنلاین، بیمه عمر ، بیمه زندگی و ….. تهیه کنید.

بیشتر بخوانید:  گنج ۱.۵میلیون دلاری در استفراغ نهنگ!

خرید بیمه عمر بهترین هدیه ای است که میتوانید به خودتان بدهید.

همانگونه که در بالا به ان اشاره کردیم یکی از اهداف برخی از افراد از خرید بیمه داشتن سود و سرمایه گذاری برای مدت طولانی می باشد. سود این بیمه به دو دسته تقسیم می شوند:تضمینی و مشارکت.

سود تضمینی:این سود نوعی است که توسط بیمه مرکزی معین شده و تمامی شرکت های بیمه آن را ارائه می دهند؛ میزان آن بر اساس آخرین اخبار موجود بیمه زندگی در دو سال اول 16 درصد و در دوسال دوم 13 درصد و در باقی سالهای متوالی 10درصد خواهد بود.

سود مشارکت:این سود در شرکت های مختلف بیمه متغیر و متفاوت است و میزان آن به طریق سرمایه گذاری شرکت های مختلف بستگی دارد .

بهترین بیمه زندگی از نظر مزایا وخدمات ارائه دهنده

یکی از  مزایای بهترین بیمه زندگی پوشش ها و خدمات بیمه ای است که به دو دسته تقسیم می شوند:اصلی و اضافی

پوشش های اصلی:این نوع  از پوشش ها  توسط تمامی شرکت ها ارائه می شود که شامل خدمات مرگ طبیعی یا مرگ بر اثر حادثه است. این پوشش ها  در صورت مرگ بیمه شونده به دو صورت ذکر شده  توسط شرکت بیمه به بازماندگان او به عنوان غرامت می شود. بیمه بازنشستگی توکو امتیازات ویژه ای دارد.

پوشش های اضافی:این نوع پوشش ممکن است در شرکت ها متفاوت باشد و شامل چند مورد است که در وب سایت توکو به ان اشاره می کنیم:

-بیماری های خاص مانند سرطان .سکته قلبی و مغزی وپیوند عضو …

-نقص عضو و ناتوانی فرد بیمه شده

-معافیت از پرداخت کردن حق بیمه در صورت عدم کار آمدی و یا از کار افتادگی کامل

-تکمیل درمان و…

eecv540v9uyv4589yu950t 300x225 با نحوه کاهش مصرف سوخت در زمستان آشنا شوید

تفاوت بیمه گوشی و گارانتی در چیست؟

تفاوت بیمه موبایل و گارانتی با بررسی مواردی که در بالا توضیح دادیم کاملاً قابل درک است. گارانتی، در قبال تعمیر خرابی‌هایی که به صورت خودجوش در گوشی رخ داده است مسئولیت دارد.

علاوه بر این گارانتی موبایل مدت معمولاً کوتاهی است که از زمان خریداری تا چندین ماه بعد هزینه تعمیرات خرابی‌های خود به خود موبایل را بر عهده می‌گیرد. برخلاف گارانتی، بیمه موبایل را در هر زمانی می‌‌توانید برای تلفن همراه خود خریداری کنید و از پوشش‌های متفاوت آن بهره‌مند شوید.

برای برخورداری از پوشش‌های بیمه موبایل باید مبلغی را به‌عنوان حق بیمه به شرکت بیمه پرداخت نمایید. با داشتن بیمه موبایل تمامی مشکلاتی که برای تلفن همراه شما رخ می‌دهد و تحت پوشش گارانتی قرار ندارد قابل جبران است.

بیشتر بخوانید:  تفاوت عطر و ادکلن چیست؟

با توجه به این توضیحات علاوه بر درک درست نسبت به تفاوت بیمه موبایل و گارانتی متوجه خواهید شد که این دو مقوله کاملا متفاوتی هستند و هر کدام در جای خود می‌تواند مفید و کارآمد باشد.

4rkj3i4tu3oithb5iitjj 300x169 با نحوه کاهش مصرف سوخت در زمستان آشنا شوید

محاسبه و پرداخت مستمری از زمانی که سازمان ترک کار بیمه شده را به کار فرما اعلام می کند، تاریخ آن محاسبه می گردد. برای کسانی که کارفرما ندارند مثل بیمه شدگان اختیاری یا مشاغل آزاد پرداخت مستمری از زمانی که بازنشستگی مورد تایید شعبه صورت گیرد و به بیمه ابلاغ شود  انجام می پذیرد.

شرایط متفاوت است و همچنین به عوامل مختلفی نوابسته است. از این عوامل می توان به سال های پرداخت حق بیمه، سن بیمه شده، سختی کار، شرایط بیمه شده و جنسیت او اشاره کرد. در این مقاله تماما به برسی سن و سابقه بازنشستگی در مشاغل مختلف پرداختیم .برای کسب اطلاعات بیشتر و جامع تر می توانید به وبسایت تخصصی توکو مراجعه نموده و از اطلاعات مفید ان بهره مند شوید. پلتفرم خرید بیمه توکو یکی از بهترین و راحت ترین بستر هایی است که می توانید بصورت آنلاین، بیمه عمر ، بیمه زندگی ، بیمه بازنشستگی و ….. تهیه کنید.

از عایق کاپوت استفاده کنید

برای کاهش مصرف سوخت همچنین می توانید از عایق کاپوت استفاده کنید تا اجزای موتور گرم بمانند و در هنگام روشن شدن سریع تر به دمای مورد نیاز برسد.

4rfd4kgygbi5j960yv3cv5uti 300x151 با نحوه کاهش مصرف سوخت در زمستان آشنا شوید

به سبک رانندگی خود توجه کنید

برای ایستادن به طور ناگهانی ترمز نگیرید و پدال گاز را برای سرعت بیشتر تا انتها فشار ندهید سبک رانندگی شما تاثیر شگرفی بر کاهش مصرف سوخت خودرو دارد. گاهی راننده هایی را می بینیم که در گوشه خیابان پارک کرده اند اما ماشین همچنان روشن است و از سیستم گرم کن هم استفاده می کند. کارشناسان توصیه می کنند وقتی مدت زمان توقف شما بیش از 2 دقیقه طول می کشد خودروی خود را خاموش کنید مسلما استارت زدن مجدد کمتر از روشن ماندن بی وقفه سوخت مصرف می کند. گاهی نیز ممکن است برای استراحت پای خود در هنگام رانندگی آن را روی پدال ترمز بگذارید نتیجه تحقیقات نشان می دهد انجام این کار باعث می شود تا مصرف سوخت خودروی شما چیزی تا حدود ۵ درصد افزایش داشته باشد.

ماشین را از لحاظ فنی بررسی کنید

کارکرد شمع های ماشین و جرقه زنی آن را چک کنید و در صورت لزوم به تعویض شمع ها بپردازید. مراجعه به مراکز معاینه فنی و چک دوره ای ماشین باعث می شود مشکلات این چنینی پیش از آنکه موجب آسیب جدی اتومبیلتان شوند برطرف گردند و کاهش مصرف سوخت خودرو میسر شود.

تنظیم فرمان شاید مسئله ای ساده و پیش پا افتاده به نظر بیاید اما چک کردن آن می تواند مصرف سوخت خودروی شما را تا  10 درصد کاهش بدهد؛ متمایل گشتن فرمان به اطراف مادامی که چرخ ها در مسیر مستقیم قرار دارند یا صاف قرار نداشتن فرمان نشان دهنده مشکلات جلوبندی اتومبیل است که باید به رفع هرچه سریع ترآن بپردازید.

کارهایی مثل تمیز کردن ویا تعویض فیلتر هوا ، پاک سازی انژکتورها و چک میزان سلامتی سنسور ها به خصوص  سنسور اکسیژن می تواند درکاهش مصرف سوخت خودروی شما تاثیر گذار باشد.

بیشتر بخوانید:  کابینت آشپزخانه آماده ممبران یا وکیوم از کجا بخریم؟

بیمه ارزان نوعی آینده نگری به حساب می آید.

حدود ۶۲درصد زنان کشور خانه دار هستند وجمعیتی حدود۲۰میلیون نفر که جمعیت قابل توجهی است را تشکیل می دهند. لازم به ذکر است که خانه داری در عمل شغلی بدون درامد تلقی می شودو می توان گفت  در صورت اشتغال زایی برای  زنان خانه دار۲۰ میلیون نفر شاغل می شوند و بیمه می تواند در دراز مدت منبع درامد خوبی برای زنان بدون درآمد باشد.

حدود ۷۵درصد زنان خاته دار فاقد بیمه مستقل هستند وتحت پوشش بیمه درمانی همسرخود می باشند.

یکی از مزایای بیمه بازنشستگی زنان خانه دار این است که این بیمه،خاصیت انتخابی دارد و  افراد می توانند بیمه درمانی را انتخاب نکنند و از دیگر خدمات تامین اجتماعی استفاده کنند که درصورت داشتن بیمه درمانی دیگر از آن ها نمی تواننداستفاده کنند.

جراحی رتینوپاتی دیابتی
رتیوپاتی برای افرادی ایجاد میشود که مبتلا به دیابت هستند و قند خون آنها تحت کنترل نیست. قند خون بالا باعث میشود به رگ‌های خونی درون چشم آسیب وارد شود و این رگ‌ها مایع و خون را داخل شبکیه جمع کنند و دید فرد را تغییر دهد که این بیماری نیز با انجام لیزر قابل درمان است که باعث کاهش تورم درون چشم میشود و رگ‌های جدید برای رشد ترغیب میشوند.

به طور کلی تفاوت بیمه کارفرما و خویش فرما به‌قدری نیست که باعث تمایز این دو بیمه‌نامه از یکدیگر شود. بلکه شباهت‌هایی نیز در این دو بیمه وجود دارد. ادامه به بررسی مهم‌ترین تفاوت بیمه کارفرما و خویش فرما می‌پردازیم.

یکی از تفاوت‌های بیمه کارفرما و خویش فرما میزان حق بیمه پرداختی است. طبق قوانین کار، کارفرمایان موظف به پرداخت حق بیمه هستند که مقدار آن با حق بیمه اجباری یا همان بیمه کارگران یکسان است. این مقدار برابر با ۲۷ درصد می‌باشد که نباید کمتر از حداقل دستمزد و بیشتر از حداکثر دستمزد کارمندان سازمان یا مجموعه باشد. در رابطه با میزان حقوق پرداختی بیمه خویش فرما طبق قوانین ۲۶ درصد از دستمزد و حقوق آن‌ها محاسبه می‌شود.

در کنار تفاوت‌های بیمه کارفرما و خویش فرما شباهت‌هایی نیز در رابطه با این دو بیمه‌نامه وجود دارد. از جمله اینکه این افراد شامل بیمه بیکاری نمی‌شوند. در واقع بیمه بیکاری فقط مربوط به کارگران و کارمندانی است که به صورت غیر‌ارادی شغل خود را از دست داده‌اند. این افراد می‌توانند در زمان بیکاری از مزایا و مقرری بیمه بیکاری استفاده کند تا بتوانند مجدداً شغلی برای خود پیدا کنند.

هزینه عمل چشم و بیمه

در این قسمت میخواهیم به شما کمک کنیم تا با هزینه عمل چشم آشنا شوید و بدانید که کدام عمل چشم شامل بیمه میشود. هزینه‌های عمل هر فرد در چند بخش مختلف است که با در نظر گرفتن مجموع آنها میتوان قیمت را تخمین زد.
این هزینه‌ها در سه بخش: هزینه معاینات قبل از عمل، هزینه عمل، هزینه معاینات بعد از عمل تقسیم می‌شوند. برای هزینه معاینات اگر فرد دارای بیمه تامین اجتماعی باشد مبلغ 50 هزار تومان و در غیر این صورت باید مبلغ 65 هزار تومان را بپردازد. برای کسب اطلاع بیشتر از پرداخت هزینه عمل‌های خود توسط بیمه به وبسایت تخصصی توکو مراجعه نمایید.

مطلب پیشنهادی

تفاوت ویتر و سالن کار چیست؟

سالن کار و ویتر دو عضو اساسی در صنعت رستوران‌داری و خدمات غذایی هستند و …