تحصیل دندانپزشکی در آلمان

تحصیل دندانپزشکی در آلمان در واقع تحصیل در یکی از بهترین سیستم های آموزشی جهان بوده که مزایای فراوانی را رد اختیار دانشجویان قرار می دهد، با تحصیل دندانپزشکی در این کشور می توانید طی چند سال مدرک خود را از دانشگاه بسیار معتبری دریافت کرده و گام مهمی را در مورد آینده شغلی تحصیلی خود بردارید.

امروزه حدود 60 برنامه تحصیلی در این رشته وجود داشته که توسط 40 کالج و دانشگاه ارائه می شود، به صورت کلی تحصیل دندانپزشکی حدودا 6 سال به طول می انجامد، برای آشنایی با شرایط کلی تحصیل در این کشور و الزامات زبانی و معدل، با لمس عنوان تحصیل در آلمان این مقاله جدید و کامل را مطالعه نموده یا از طریق تلفن های تماس با مشاورین آی مهاجرتی تماس بگیرید.

آلمان دارای یکی از بهترین سیستم های مراقبت از دندان در جهان بوده که این موضوع بیشتر به خاطر وجود سطح علمی و آموزشی بالای دانشگاه های این کشور است؛ تمامی دانشگاه ها بهترین اساتید را در خود جای داده و با سیستم آموزشی مدرن تدریس می کنند، برای کسب اطلاعات کامل در مورد راه های مهاجرن از طریق تحصیل، حتما به مقاله اعزام دانشجو به آلمان مراجعه فرمایید.

مشاغل مربوط به بخش مراقبت های بهداشتی در این کشور بسیار محبوب بوده و فرصت های شغلی متنوعی دارد، از همین رو میزان دستمزد دندانپزشکان و پزشکان نیز بسیار بالاست؛ برای اطلاع از شرایط تحصیلی رشته پزشکی و دیگر رشته های مربوط به سلامت، حتما عنوان تحصیل پزشکی در آلمان را مطالعه فرمایید.

56yb5j65u7j57 300x169 تحصیل دندانپزشکی در آلمان

بهترین دانشگاه های دندانپزشکی در آلمان

یکی از مهم ترین موارد هنگام تحصیل دندانپزشکی در آلمان اطلاع از بهترین دانشگاه های این کشور است؛ در این کشور امروزه دانشگاه های زیادی برنامه های دندانپزشکی را ارائه می دهند، اما با انتخاب بهترین دانشگاه می توانید پس از اتمام تحصیلات و کسب مدرک تحصیلی، راحت تر شغل مورد علاقه خود را دست آورید.

طی سال های متوالی بهترین دانشگاه در این کشور برای مطالعه دندانپزشکی، دانشگاه دانشگاه RWTH آخن به شمار رفته، این دانشگاه علاوه بر اینکه طیف وسیعی از رشته ها را ارائه داده، برخی از بهترین اساتید را در خود جای داده و از در رتبه بندی های جهانی از بهترین دانشگاه های دنیا نیز عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده است؛ از دیگر بهترین دانشگاه های دندانپزشکی در آلمان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:  آموزش طراحی سایت ارزان در سال 1401 – آکادمی پارس اینفوتک
دانشگاه ماربورگ دانشگاه علوم کاربردی فرانکفورت دانشگاه جاستوس لیبیگ گیسن
دانشگاه دویسبورگ-اسن دانشگاه بین المللی درسدن دانشگاه گریفسوالد
دانشگاه ویتن/هردک دانشگاه گوته فرانکفورت دانشگاه هاینریش هاینه دوسلدورف

تخصص های دندانپزشکی در آلمان

امروزه دانشگاه های آلمان این فرصت را در اختیار دانشجویان بین المللی و داخلی قرار داده تا در زمینه دندانپزشکی مورد علاقه تخصص داشته باشند، شاخه های این رشته برای مقاطع بالاتر بیشتر بوده و دانشجویان می توانند با تحصیل در یکی از این شاخه ها فارغ التحصیل شوند؛ عموما تخصص های دندانپزشکی در آلمان شامل موارد زیر می شوند.

  • دندانپزشکی کودکان
  • پریودنتولوژی
  • دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی
  • ارتودنسی تخصصی
  • ریشه دندان
  • ایمپلنتولوژی دهان
  • دندانپزشکی زیبایی
  • لیزر در دندانپزشکی
  • پروتز دندان
  • زیبایی و عملکرد دندان

هرچند برنامه های تحصیل دندانپزشکی در آلمان بیشتر به زبان آلمانی ارائه شده اما تعداد کمی از دانشگاه های این کشور برنامه‌ های تخصصی دندانپزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند؛ برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد شرایط تحصیلی و نحوه مهاجرت تحصیلی، حتما از طریق تلفن های تماس با مشاورین متخصص و ماهر هولدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در تماس باشید.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در آلمان

به صورت کلی کشور آلمان به ارائه برخی از مقرون به صرفه ترین برنامه های دندانپزشکی با کیفیت بسیار بالا شهرت دارد؛ دانشگاه های این کشور برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان نسبت به برخی کشورها مانند، انگلستان، آمریکا و… هزینه بسیار کم تری را دریافت می کنند؛ امروزه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور در رشته دندانپزشکی رایگان بوده و هر فرد باید تنها هزینه های اداری که حدود 200 تا 300 یورو در هر ترم است را پرداخت کند.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در آلمان برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی شهریه بالاتری داشته و عموما با توجه به هر دانشگاه و هر شهر متفاوت است، امروزه شهریه تحصیل دندانپزشکی در آلمان در شهرهای مختلف شامل موارد زیر می شود.

بیشتر بخوانید:  کشور هندوستان را بشناسیم
نام شهر تعداد دانشگاه میزان شهریه برای دندانپزشکی (یورو)
هایدلبرگ 2 3567
کیل 1 2449
لایپزیگ 1 408
درسدن 1 3148
وورتسبورگ 1 3429
گریفسوالد 1 2535
برمن 1 755
بوخوم 1 1013

لیسانس دندانپزشکی در آلمان

به صورت کلی مقطع لیسانس دندانپزشکی در آلمان به آموزش و مطالعه تشخیص و تحقیق بیماری های دهان پرداخته و همچنین احتمالا درمان این بیماری ها را مطالعه می کند؛ افراد برای تبدیل شدن به دندانپزشکی موفق باید بر تکنیک های درمان و پیشگیری تخصصی در پزشکی دندانپزشکی تسلط پیدا کنند.

امروزه وظایف اصلی یک دندانپزشک حل مشکلات مرتبط با بیماری های دهان و دندان بیماران بوده و همچنین دانشجویان باید در این زمینه ها به تحقیق، مشاوره و درمان بیماران بپردازند؛ یکی دیگر از موارد بسیار مهم برای دانشجویان در مقطع لیسانس حین تحصیل دندانپزشکی در آلمان درک پروتزهای دندانی می باشد.

5r4gv546ybu57 300x225 تحصیل دندانپزشکی در آلمان

کشور آلمان 14 برنامه لیسانس، 9 برنامه کارشناسی ارشد و 4 برنامه دکتری دندانپزشکی را هر ساله ارائه می دهد، شما می توانید پس از در حین تحصیل در مطب دندانپزشکی به عنوان دستیار دندانپزشک مشغول به کار شده و از این طریق تجربیات عملی لازم را به دست آورید.

کارشناسی ارشد در دندانپزشکی در آلمان

کارشناسی ارشد در دندانپزشکی در آلمان علاوه بر سلامت دندان بر تمامی مسائل مربوط به جمجمه انسان تمرکز داشته و بخش های مختلف از فک تا جمجمه و همچنین سلامت ناحیه صورت را مورد بررسی قرار کی دهد.

در طول تحصیل دندانپزشکی در آلمان با شرایط سلامت کلی دهان آشنا شده و با یاد گیری روش های دندانپزشکی متعدد و روش های تشخصی و درمان، با ابزار های مورد نیاز برای اعمال درمان آشنا خواهید شد؛  پس از فارغ التحصیلی، اکثر فارغ التحصیلان دندانپزشکی به عنوان دندانپزشک، بهداشت دندان یا دستیار دندانپزشکی مشغول به کار می شوند.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در آلمان

به صورت کلی با توجه به مزایای بسیار زیاد پذیرش در دانشگاه های این کشور برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان آسان نبوده و میزان رقابت برای ورود به دانشگاه ها بسیار بالا است، از همین رو برای پذیرش و راه یافتن به دانشگاه های آلمان تلاش خود را برای داشتن نمرات عالی از همین حالا آغاز کنید؛ از مهم ترین مزایای تحصیل دندانپزشکی در آلمان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • قرار گرفتن در محیطی بین المللی
  • فرصت های تحصیلی متنوع تر
  • تحصیل زیر نظر بهترین اساتید و با بهترین امکانات روز
  • بورسیه های تحصیلی متنوع
  • فرصت های شغلی بسیار زیاد
بیشتر بخوانید:  ۶ هزار کیلومتر برای شکستن قفل عشق پیموده شد

علاوه بر موارد بالا با تحصیل دندانپزشکی در آلمان می توانید در حین تحصیلات در این کشور زیبا اقامت داشته و حتی پس از پایان تحصیلات با تغییر اقامت تحصیلی به اقامت کاری شغل مورد علاقیتان را به دست آورید؛ برای کسب اطلاعات کامل تر در زمینه نحوه مهاجرت تحصیلی و شرایط آن، حتما از طریق تلفن های تماس با مشاورین آی مهاجرتی در تماس بوده و یا از دو شعبه تهران (دفتر غرب میرداماد) و شیراز به صورت حضوری با این کارشناسان ملاقات کنید.

سوالات پرتکرار تحصیل دندانپزشکی در آلمان

  1. تحصیل دندانپزشکی در آلمان چند سال طول می کشد؟

به صورت کلی تحصیل دندانپزشکی در این کشور حدودا 6 سال به طول می انجامد.

  1. هزینه تحصیل دندانپزشکی در آلمان در دانشگاه های دولتی چقدر است؟

امروزه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور در رشته دندانپزشکی رایگان بوده و هر فرد باید تنها هزینه های اداری که حدود 200 تا 300 یورو در هر ترم است را پرداخت کند.

  1. مهم ترین تخصص های دندانپزشکی در آلمان کدام موارد هستند؟

از مهم ترین این تخصص ها می توان به دندانپزشکی کودکان، پریودنتولوژی، دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی و ارتودنسی تخصصی اشاره کرد.

  1. بهترین دانشگاه برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان چه نام دارد؟

طی سال های متوالی بهترین دانشگاه در این کشور برای مطالعه دندانپزشکی، دانشگاه دانشگاه RWTH آخن به شمار رفته است.

  1. مهم ترین مزایای تحصیل رشته دندانپزشکی در کشور آلمان چیست؟

از مهم ترین مزایای تحصیل دندانپزشکی در این کشور می توان به قرار گرفتن در محیطی بین المللی، فرصت های تحصیلی متنوع تر، تحصیل زیر نظر بهترین اساتید و با بهترین امکانات روز، بورسیه های تحصیلی متنوع و فرصت های شغلی بسیار زیاد اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی

تفاوت ویتر و سالن کار چیست؟

سالن کار و ویتر دو عضو اساسی در صنعت رستوران‌داری و خدمات غذایی هستند و …