کشور هندوستان را بشناسیم

کشور هندوستان در جنوب آسیا واقع گشته است. این کشور از سمت شمال با کشور چین ، نپال و تبت و از سمت  شمال شرقی با برمه و بنگلادش و از سمت جنوب با اقیانوس هند همسایه می باشد.

کشور هند دارای مساحتی بالای 3 میلیون کیلومتر مربع می باشد و جمعیت بسیاری را در خود جای داده است که بعد از کشور چین جزو کشورهای پر جمعیت به حساب می آید.

یکی از شهرهای پر جمعیت این کشور دهلی می باشد. همچنین پایتخت کشور هند، دهلی نو است.

sdfsdcmfknovwgb98riwbchtiwhfiwubhreioj 300x214 کشور هندوستان را بشناسیم

تاریخچه هندوستان

کلمه هندوستان به معنی سرزمین هندوها می باشد و نام کشور هند ریش در زبان فارسی باستان دارد.

در این کشور هم چنین آثار به یاد مانده از دوران تمدن هم وجود دارد که قدمت 5 هزار ساله را به خود اختصاص داده است .

در یک دوره ای هم نادر شاه و تیمور به دهلی حمله کردند که تخت طاووس و الماس دریای نور را با خود به غنیمت ببرند . به همین دلیل برخی از فرهنگ و دین و ادبیات و نظام آریایی بر آن ها تأثیر گذاشته است و هم چنین حمله مسلمانان به این منطقه باعث وارد شدن اسلام در هند شد .

زبان کشور هند

دراین کشور نژادها بسیار متفاوت است. حدود 26 درصد مردم هند و آریایی هستند و 74 درصد آن ها دراویدی و 3 درصد از نژاد زرد می باشد و در این کشور 428 نوع زبان زنده وجود دارد. البته گویش و لهجه و زبان های آن ها بسیار متنوع است و هم چنین زبان هندی و انگلیسی با هم در ادارات دولتی و رسمی استفاده می شود و هر ایالت زبان رسمی خود را دارد.

بیشتر بخوانید:  کرم‌ های خوراکی در راه سوپرمارکت‌ های اروپایی

در سال 2006 هم ، 25 زبان به عنوان زبان رسمی هند شناخته شد.

مذهب در هند

هند دارای ادیان و مذهب و فرقه های گوناگونان می باشد. اکثر آن ها هندوئیسم ، اسلام و آئین بودایی را دارند. همچنین با توجه به گستردگی مذاهب در هند، انواع مراسم های مذهبی با اشکال مختلف هم در این کشور برگزار می شود.

واحد پول هندوستان

واحد پول کشور هند روپیه است که در بازار بین المللی آن را با نماد INR نشان می دهند و واحد کوچک پول شان پیسه می باشد.

آب و هوای هندوستان

آب و هوای کشور هند بسیار متنوع است . این کشور در منطقه گرمسیری واقع شده است و هوای بسیار گرم و سوزانی را دارا می باشد. به همین دلیل است که کشاورزی در این کشور رونق فراوان دارد و هند یکی از کشورهای با سرزمین بسیار حاصلخیز و پهناور هست. همچنین از بین محصولات کشاورزی، ادویه این کشور بسیار در دنیا پرطرفدار بوده و مبداً بسیاری از ادویه ها در جهان کشور هند است.

سفر به هندوستان

فصل بهار بهترین زمان سفر به این کشور است. شما می توانید به شهر زیبای دهلی و یا بمبئی یا برخی از سواحل و جزایر هندوستان که مکان های بسیار زیبایی برای تفریحات ساحلی هستند سفر کنید. همچنین بازدید از تاج محل به عنوان یکی از زیباترین بناهای تاریخی هندوستان می تواند حس متفاوتی را به شما القا کند. البته با توجه به تنوعی که در هندوستان وجود دارد بهتر است که بیمه برای آرامش بیشتر در سفر را به همراه داشته باشید. برای اینکه بیمه مسافرتی تهیه کنید، کافی است که به نمایندگی های بیمه در سراسر کشور مراجعه کنید. همچنین پرواز مستقیم از تهران برای هندوستان وجود دارد.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) پشت بام دنیا

مطلب پیشنهادی

تفاوت ویتر و سالن کار چیست؟

سالن کار و ویتر دو عضو اساسی در صنعت رستوران‌داری و خدمات غذایی هستند و …