بیوگرافی رویا حسینی

 بیوگرافی رویا حسینی + تصاویر

رویا حسینی هنرمند جوان ایرانی است که با بازی در سریال کلبی در مه برای همه شناخته شد. نقش او در این سریال در مقابل نقش دیمون با بازی حسام محمودی بود. رویا حسینی هنرمند جوان ایرانی تحصیلات خود را در رشته تئاتر به پایان رساند

خلاصه ای از بیوگرافی رویا حسینی

نام: رویا

نام خانوادگی: حسینی

تاریخ تولد: مرداد 1371

محل تولد: تهران

حرفه: هنرمند و عکاس

وضعیت تاهل مجرد

بیوگرافی رویا حسینی

رویا حسینی زاده در مرداد 1371 در شهر بزرگ تهران به دنیا آمد. وی تحصیلات خود را در رشته تئاتر به پایان رسانده است. او در دوران دانشجویی با مشکلاتی روبه‌رو شد اما در نهایت پیروز شد و وارد حرفه مورد علاقه‌اش که بازیگری است، شد و خود را به عنوان هنرمندی موفق به دیگران معرفی کرد. رویا یکی از هنرمندان بی حد و حصر سینما است و شخصیتی ایده آل دارد. جهت گیری شده است

roya hosseini 08 بیوگرافی رویا حسینی

ورود به دنیای بازیگری

رویا حسینی در سریال کلبی در مه نقش می جان را بازی کرد

رویا وقتی وارد دانشگاه شد و بازیگری را انتخاب کرد تلاش زیادی کرد تا وارد حرفه مورد علاقه اش شودبه گفته خودش بعد از تحصیل یکی از مهمترین اولویت های زندگی اش سینما و به خصوص بازیگری بود. اما وقتی وارد این فضا شد، چه تئاتر و چه سینما، کمی دور شد. چون با عشق وارد این جریان شد و برای آزمایش به جاهای مختلف می رفت و ممکن بود بازتاب و تایید درستی نداشته باشد و این برایش مضر بود.

بسیاری از نسل های جوان این حس را درک می کنند که وقتی در جایی تست می دهند و می گویند با شما تماس می گیریم، این یک شوخی است. قرار گرفتن در چنین شرایطی کمی سخت بود.

می گوید وقتی آدم از دانشگاه بیرون می آید فکر می کند که می تواند دنیا را به دست بیاورد اما من دوری کردم و تصمیم گرفتم دورتر نگاه کنم و عاقلانه جلو بروم و در این موضوع هم برنده شدم.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی میلاد کی‌مرام

بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه به کارهای دیگری پرداخت، اما همچنان به بازیگری و حرفه مورد علاقه خود و کسب شهرت در آن سن فکر می کند زیرا احساس خوبی نسبت به آن داشت. او با اکران روزهای نارنجی به حس قدیمی نزدیک شده و این بار مصمم تر است.

roya hosseini 03 بیوگرافی رویا حسینی

علایق رویا حسینی

رویا حسینی به همراه برادرش از حامیان حقوق حیوانات نیز هستند

رویا علاوه بر فعالیت در عرصه سینما، به عکاسی نیز علاقه زیادی دارداو به حیوانات نیز علاقه مند است. او مجموعه ای از عکس های مختلف از حیوانات منتشر کرده است. برادرش هم حامی حیوانات است.

رویا علاوه بر بازیگری در سینما، در تئاتر نیز فعالیت دارد و در چندین نمایش نیز به ایفای نقش پرداخته است.

او به موسیقی علاقه دارد و به گفته خودش فردی آرمان گرا است. او همیشه برای رسیدن به بهترین ها و ارائه بهترین ها به خودش فشار می آورد. او معتقد است که فرقی نمی کند هنرمند در سریال بازی کند یا در فیلم، مهم این است که هنرمند باید بهترین هایش را ارائه کند. او علاقه مند به همکاری با هنرمندان و کارگردانان بزرگ و همکاری مجدد با اصغر فرهادی است. تجربه کردن

roya hosseini بیوگرافی رویا حسینی

کلبه ای در سری مه

رویا حسینی با بازی در سریال کلبایی در مه به شهرت رسید

سریال کلبی در مه یک مجموعه تلویزیونی تاریخی و عاشقانه است که مجاهدت ها و رشادت های مردم گیلان را روایت می کند. رویا در این سریال نقش مای جان را بازی می کند. در این سریال برزو خان ​​عاشق است اما به دیمون علاقه مند است.

این مجموعه تلویزیونی در سال 1378 به کارگردانی حسن لفایان و تهیه کنندگی سعید پروینی تولید شد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی هنگامه حمیدزاده

می جان یک دختر روستایی بسیار سخت کوش و شجاع است.

این سریال ماجراهای اوایل انقلاب را روایت می کند. این سریال به گفته یکی از هنرمندانش یک سریال خاص است و دلیل این امر نیاز به طراحی لباس و صحنه با توجه به زمان وقوع آن است. این سریال شباهتی به خیلی از سریال هایی که امروزه ساخته می شود و در آپارتمان انجام می شود ندارد.

رویا درباره حضورش در این سریال می گوید: دلیل انتخاب نقش می جان این بود که این شخصیت با وجود تمام شدن ویژگی های یک دختر روستایی در شرایط سخت تصمیمات منطقی می گیرد. او به عنوان نماینده قشری از جامعه در زمانی زندگی می کند که وقایع تاریخی زندگی خصوصی او را تحت تاثیر قرار می دهد. می جان شخصیت مناسبی بود تا بتوانم به زبان آن کلاس و چالش هایش صحبت کنم.

roya hosseini 02 بیوگرافی رویا حسینی

تجربه سینما و همکاری با اصغر فرهادی

قبل از تجربه بازی در سریال کلبی در مه مهمترین تجربه او بازی در دو فیلم روزهای نارنجی و من نمی سازم است.

اما مهم ترین تجربه این هنرمند بازی در فیلم «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی بود.

او می گوید قبل از حضور در این فیلم در یک فیلم کوتاه با اصغر فرهادی فیلمنامه نویس بازی کرده بود و بعدها برای حضور در فیلم «جدایی نادر» از سیمین با او تماس گرفت. وقتی رویا دوباره با آقای فرهادی ملاقات می کند، از او استقبال می کند و مانند یک حرفه ای با او رفتار می کند.

او از رفتار بسیار درست این کارگردان حرفه ای و نحوه رفتار صحیحش با هنرمندی کمتر باتجربه می گوید و عنوان می کند که همچنان علاقه مند به همکاری و بازی در آثارش است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی الچین سانگو بازیگر ترکیه ای + عکس الچین سانگو

روزهای نارنجی

رویا حسینی تجربه همکاری با هدا تهرانی در فیلم روزهای نارنجی را داشت. فیلم روزهای نارنجی به کارگردانی و نویسندگی آرش لاهوتی و جمیله دارالشفایی و تهیه کنندگی علیرضا قاسم خان محصول سال 1375 است. نام این فیلم ابتدا «واسطه» بود اما بعداً به روزهای نارنجی تغییر یافت.

این فیلم نامزد بهترین فیلم بین‌المللی جشنواره‌های زوریخ و سائوپائولو شد و در سال 1997 نیز سه جایزه بهترین فیلم، جایزه کلیسای جهانی و جایزه فیبراشی جشنواره فیلم مانهایم آلمان را از آن خود کرد.

گیده تهرانی نیز در این فیلم با سرنوشتی خاص با هیئت داوران جشنواره مواجه شد

در این فیلم بازیگرانی مانند حدیث تهرانی، علی مصفا، مهران احمدی، علیرضا استادی، ژیلا شاهی، رویا حسینی، صدف عسگری، لیلی فرهادپور، اکرم علمدار، امین گلستانه و سیامک ادیب به ایفای نقش پرداختند.

به گفته رویا حسینی این فیلم کار بسیار جذابی بود و یک سری شخصیت های معمولی اما جذاب داشت. از آقای لاهوتی که این نقش را به او داده اند تشکر می کند.

صفحه اینستاگرام رویا حسینی

رویا حسینی در فیلم منزل امان اداین نیز به ایفای نقش پرداخت

صفحه حقوقی اینستاگرام رویا حسینی با آدرس royahosseini.k در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعال است. رویا عکس های خصوصی و خانوادگی و همچنین عکس های زیبایی از طبیعت و کارهای عکاسی خود را در صفحه خود به اشتراک گذاشته است.

فیلم شناسی رویا حسینی

رویا حسینی اگرچه در فیلم ها و سریال های زیادی بازی نکرده و آثار کمی در حوزه هنری خود دارد، اما آثاری که در آنها ایفای نقش کرده است همگی فیلم هایی درخشان، جنجالی، مهم و پرحاشیه هستند.او با افرادی چون اصغر فرهادی و کارگردانان مشهور ایرانی کار کرده و سابقه کاری رضایت بخشی دارد.در زیر فهرست آثاری که او در آنها ایفای نقش کرده است را مشاهده می کنید:

منبع: روبکا و بیتوتهroya hosseini 2 286x300 بیوگرافی رویا حسینی

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …