بیوگرافی بابک کریمی

بابک کریمی در سال 1339 در پراگ به دنیا آمد، هنرمند و تدوینگر ایرانی، فرزند نصرت کریمی، هنرمند و کارگردان قدیمی سینما. بابک کریمی پس از گذراندن دوره ابتدایی در تهران به ایتالیا رفت و پس از تحصیل در رشته هنر، در دانشگاه مرکز استان رم به تحصیل در رشته سینما پرداخت. بابک کریمی فارغ التحصیل موسسه روسلینی در رم است. اصغر فرهادی پس از تماشای فیلم «بیلیطاها» ساخته عباس کیارستمی او را برای بازی در نقش قاضی فیلم «جدایی نادر از سیمین» انتخاب کرد. کریمی در دو کار دیگر از اصغر فرهادی به نام های گذشته و فروشنده بازی کرده است. بابک کریمی برای بازی در فیلم شهرقاصه نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شد.

1 178 بیوگرافی بابک کریمی

بخشی از گفتگوی بابک کریمی

برایمان بگویید اولین بار چگونه وارد عرصه بازیگری شدید؟

از طریق بازیگری وارد سینما شدم. در 10 سالگی در فیلم درشکچی پدرم ایفای نقش کردم.

من فیلمسازی خواندم اما رفتم دنبال مونتاژ.به هر حال بعد از این همه سال، روزی 10-12 ساعت پشت کامپیوتر نشستن برایم سخت است و نیاز جسمی ام استفاده از بقیه بدنم است و بازیگری این فرصت را به من داده است که فقط با خودم کار کنم. افکار و انگشتان در طول مونتاژ

2 154 بیوگرافی بابک کریمی

رابطه شما با سینمای مستند چگونه شکل گرفت؟

حقایق بسیار آسان از زندگی روزمره من به نسلی از کارگردانان تعلق دارم که در زمان تحصیل در مدرسه فیلم رم همه اخبار مرگ سینما را شنیدند و در همان زمان کانال های تلویزیونی مانند قارچ رشد کردند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی بازیگران سریال نون خ 3 + عکس بازیگران سریال نون خ 3

اگرچه سینما بعدها نشان داد که زندگی او خوب پیش می رود، اما در واقع از تلویزیون خصوصی شروع کردم.

مدتی بعد از ترک تلویزیون با یکی از دوستانم شرکتی راه اندازی کردم و از همان زمان به طور جدی به فیلم مستند علاقه مند شدم. در آن زمان مستند اجتماعی و هنری می ساختیم تا مستند علمی و صنعتی. تدوین، فیلمبرداری و کارگردانی را انجام دادم. برای چندین پروژه به کشورهای مختلف اروپایی، آسیایی و آفریقایی رفتم. می توانم بگویم که دانشگاه واقعی من این دوره را می گذراند که در بین مردم و با مردم هستند.

3 150 بیوگرافی بابک کریمی

در عرصه بازیگری ژانر و نوع فیلم برایتان مهم است؟

برای من مهم نیست که در چه ژانری هستم، برای من مهم است که در چه فیلمی هستم، سبک زبان مهم نیست، بلکه آنچه شما می گویید مهم است.بسیاری از فیلم ها روی کاغذ خوب کار می کنند، اما واقعاً نیازهای من را برآورده نمی کنندمن نمی خواهم در فیلمی که قبلا دیده ام بازی کنم. دوست دارم فیلمی با شخصیت های جدید بسازم که شخصیت یا سبک خاصی دارند که کمی با فیلم های دیگر ساخته شده در سینما متفاوت است. متأسفانه بیشتر فیلم‌های موجود در فیلم‌ها تکرار فیلم‌هایی هستند که صدها بار دیده‌ایم.

4 27 بیوگرافی بابک کریمی

در میان فیلمسازان ایرانی، شما به عنوان هنرمند با کیارستمی و فرهادی کار کرده اید. تفاوت کار با این دو کارگردان چه بود؟

این دو کارگردان دو روش کاری کاملا متفاوت دارند. فرهادی با هنرمندی کار می کند و با تمرین شخصیت او را مانند خمیر می سازد. کیارستمی اغلب اوقات تمرین فرهادی را صرف جستجو برای یافتن شخصی می کند که در ذهن او شبیه شخصیت باشد. کم کم با او رابطه پایداری برقرار می کند، از او یادداشت می گیرد و با فیلمنامه همخوانی دارد. در این مدت آنقدر آشنا شد که توانست در یک جمله هنرمند را به سمت کارهای خوب سوق دهد. هر دوی آنها یک هدف را دنبال می کنند، یعنی رسیدن به معنای واقعی انسانیت، اما برای رسیدن به این هدف دو راه متفاوت دارند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی مهدی پاکدل

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …