آموزش روشهای بک آپ گرفتن از واتس آپ

%name آموزش روشهای بک آپ گرفتن از واتس آپ

بک آپ گرفتن از واتس آپ بینهایت آسان اما ضروری میباشد

راهنمای کامل بک آپ گرفتن از واتس آپ برای برگرداندن اطلاعات

امروزه واتس آپ به یکی از پر طرفدار ترین پیام رسان های ایران و جهان تبدیل شده میباشد. اما یکی از اصلی ترین مشکلات واتس آپ نداشتن فضای ابری برای داده های کاربر میباشد. به همین دلیل با پاک شدن واتس آپ اطلاعات و چت های برنامه هم پاک می شود. در ادامه روش هایی برای بکاپ گرفتن اطلاعات واتس آپ را برای شما قرار داده ایم.

بکاپ گیری یعنی چه؟

در فرآیند بکاپ گیری، یک کپی از اطلاعات شما گرفته می شود و در یک حافظه فیزیکی مشابه مموری گوشی ذخیره می شود و یا این که آن بکاپ در یک فضای ابری آپلود می شود تا برای همیشه باقی بماند و از بین نرود.

شما می توانید با استفاده از اطلاعات بکاپ اطلاعات پاک شده خود را برگردانید و دوباره از آن ها استفاده کنید. بکاپ گیری روشی مطمئن برای بازگردانی اطلاعات و از راه این روش تمامی اطلاعات حفظ می شوند. روش های دیگری نیز برای بازگردانی اطلاعات مشابه ریکاور وجود دارد اما بکاپ گیری امن تر و مطئمئن تر میباشد.

چرا باید از واتس آپ بک اپ گیری کنیم؟

%name آموزش روشهای بک آپ گرفتن از واتس آپ

دلیل‌ها بک آپ گرفتن از واتس آپ

امروزه اغلب پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی اطلاعات کاربران خود را بر روی یک فضای ابری آپلود می کنند و آن اطلاعات تا همیشه در آن فضا و یا سرور باقی می ماند. به همین دلیل میباشد که نیازی به بکاپ گیری از آن ها وجود ندارد.

یعنی اگر این گونه نرم افزار ها یکبار از روی تلفن همراه شما پاک شوند، اگر دوباره آن ها را نصب کنید و به حساب کاربری خود داخل شوید مشاهده می کنید که تمامی اطلاعات شما وجود دارد و چیزی از آن ها پاک نشده میباشد.

اما واتس آپ یکی از برنامه هایی میباشد که فضای ابری را در اختیار کاربر قرار نمی دهد و در واقع تمامی اطلاعات درون حافظه گوشی کاربر ذخیره می شود. به همین دلیل میباشد که اگر واتس آپ را از تلفن همرا خود پاک کنیم و دوباره آن را نصب کنیم می بینیم که تمامی چت ها و اطلاعات حساب کاربری ما پاک شده میباشد.

به همین دلیل میباشد که اگر می خواهید واتس آپ خود را حذف و دوباره نصب کنید و یا این که گوشی تازه ای خریده اید که می خواهید واتس آپ خود را به آن منتقل کنید، ابتدا باید از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

بیشتر بخوانید:  آموزش تبدیل عکس‌ها به فرمت PNG

بکاپ گیری واتس آپ با استفاده از گوگل درایو انجام می شود و تمامی داده ها و چت های شما در فضای ابری گوگل درایو ذخیره می شود.

همچنین شما می توانید از تمامی چت ها و تصاویر خود یک نسخه ذخیره شده داشته باشید و در صورت نیاز از آن ها استفاده کنید.

در ادامه هر دو روش را برای شما قرار می دهیم و شما می توانید از هر کدام از آن ها که نیاز داشتید استفاده کنید.

آموزش بک آپ گرفتن از واتس آپ با استفاده از گوگل درایو

%name آموزش روشهای بک آپ گرفتن از واتس آپ

بک آپ گرفتن از واتس آپ با استفاده از گوگل درایو

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، بکاپ های واتس اپ بر روی فضای ابری گوگل درایو ذخیره می شود و به همین دلیل شما برای بکاپ گرفتن از واتس آپ به یک اکانت گوگل و یا همان ایمیل نیاز دارید.

پس ابتدا یک حساب گوگل برای خود ایجاد کنید و سپس به ادامه آموزش بپردازید.

همچنین بهتر میباشد که تمامی برنامه های Google Play را به روز کرده باشید تا مشکلی برای شما ایجاد نشود.

در طول بکاپ گیری شما نیاز به یک اینترنت زورمند و همچنین فضای ذخیره سازی خالی برای ذخیره بکاپ نیاز دارید.

پس از این که تمامی موارد بالا را انجام دادید، مراحل زیر را دنبال کنید:

•واتس آپ خود را باز کنید.

•بر روی سه نقطه بالا و گوشه برنامه کلیک کنید و به اقبال Settings بروید.

•سپس داخل Chats سپس Chat backup و در نهایت Back up to Google Drive شوید.

%name آموزش روشهای بک آپ گرفتن از واتس آپ

مراجعه به تنظیمات بک آپ گیری واتس آپ

•در اقبال Back up to Google Drive واقع در این ورقه، یک زمان برای بکاپ گیری خودکار انتخاب کنید. شما می توانید انتخاب کنید که به صورت روزانه، هفتگی و یا ماهانه به طور خودکار از حساب شما بکاپ گیری شود(به غیر از Never می توانید هر گزینه دیگری را انتخاب کنید)

•سپس در پنجره جدید حساب گوگلی که می خواهید اطلاعات شما در آن ذخیره شود را انتخاب کنید.

اگر شما تا این مرحله هنوز حسابی ایجاد نکرده باشید می توانید با انتخاب Add account نسبت به ساخت یک حساب جدید اقدام کنید..

•پس از انتخاب حساب مورد نظر بر روی Back up over کلیک کنید و در صورتی که به یک شبکه اینترنت وصل شده باشید، عملیات بکاپ گیری ابتدا می شود.

حجم فایلی که باید آپلود شود بسته به مقدار چت های شما میباشد. در حالت رایج چیزی حدود 30 تا 60 مگابایت میباشد.

بیشتر بخوانید:  راههای تغییر نام دیسک در macOS

استفاده از فایل بکاپ گوگل درایو

%name آموزش روشهای بک آپ گرفتن از واتس آپ

پس از بک آپ گیری از واتس آپ، می توانید از آن در هر گوشی دیگری استفاده کنید

وقتی که واتس آپ را بر روی گوشی جدید نصب کردید و یا این که اگر به هر نحوی واتس آپ شما پاک شد، پس از نصب واتس آپ و ورود با شماره تلفن خود، پیامی مبنی بر اینکه شما از حساب خود قبلا بکاپ گیری کرده بوده اید به شما نشان داده می شود.

در این ورقه شما می توانید با کلیک کردن بر روی گزینه RESTORE و انتخاب اکانت گوگل مربوطه، نسبت به بازگردانی بکاپ اقدام کنید.

پس از گذشت چند ثانیه خواهید دید که تمامی چت های شما باز می گردند و پس از چت ها هم تمامی تصاویر ابتدا به برگشت می کنند.

نکته هایی در مورد بک آپ گرفتن از واتس آپ با استفاده از گوگل درایو

%name آموزش روشهای بک آپ گرفتن از واتس آپ

بک آپ گیری از واتس آپ هیچ حجمی از گوگل درایو شما را اشغال نمی کند

• این شایستگی در نسخه های جدید واتس آپ قرار دارد و به همین دلیل اگر قادر به مشاهده آن نبودید باید واتس آپ خود را آپدیت کنید.

• شما می توانید انتخابب کنید که از رسانه های شما هم بکاپ گیری شود و یا خیر

• اگر انتخاب کنید که رسانه ها هم بکاپ گیری شود، 10.000 پیام آخر شما بکاپ گیری خواهند شد و اگر بکاپ رسانه ها را انتخاب نکنید، 40.000 پیام آخر شما بکاپ گیری می شود.

• بکاپ های واتس آپ هیچ فضایی از گوگل درایو شما اشغال نمی کنند.

•نسخه های بکاپ واتس آپ در واقع بر روی شماره تلفن و حساب گوگل شما ذخیره می شود.

• اگر تا یک سال هیچ بکاپ دیگری از واتس آپ خود نگیرید، بکاپ قبلی به طور خودکار حذف می شود.

• سعی کنید بکاپ گیری را هر یک هفته انجام دهید.

• اولین بکاپی که می گیرید ممکن میباشد کمی زمانه بر باشد و به همین دلیل بهتر میباشد که موبایل شما به اندازه کافی شارژ داشته باشد.

• هر بار که یک بکاپ جدید می گیرید، در واقع نسخه های قبلی پاک می شوند و به همین دلیل نمی توان به آن ها دسترسی داشت. (مگر این که به صورت دستی هر بار بکاپ را ذخیره کنید که در ادامه توضیح داده ایم)

• چت های شما با استفاده از رمز گذاری واتس آپ محافظت می شود اما رسانه ها و تصاویر رمز گذاری نمی شوند.

بیشتر بخوانید:  روشهای برش عکس در فتوشاپ

آموزش بک آپ گرفتن از واتس آپ به صورت دستی

%name آموزش روشهای بک آپ گرفتن از واتس آپ

شما می توانید به طور دستی نیز بک آپ گیری از واتس آپ را انجام دهید

اگر نمی خواستید با استفاده از گوگل درایو استفاده کنید، می توانید از راه فایل منیجر و یا همان مدیریت فایل موبایل خود به پوشه  Whats app بروید و سپس در آن جا فولدر DataBases را به گوشی جدید خود، رایانه و یا هر فضای ذخیره سازی دیگری ببرید.

اگر خواستید این فایل را به گوشی جدید خود منتقل نمائید، ابتدا باید بر روی گوشی جدید واتس آپ نصب کنید ولی داخل آن نشوید.

سپس در گوشی جدید به فولدر Whats app می روید و مشاهده می کنید که فولدری به نام DataBases در آن ایجاد شده میباشد. حال باید همان پوشه ای که از گوشی قدیمی ذخیره کرده بودید را به این پوشه منتقل نمائید.

پس از این کار داخل برنامه واتس آپ می شوید و با شماره تلفن حساب کاربری واتس آپ خود داخل می شوید. پس از ورود اگر مراحل قبل را به درستی انجام داده باشید، واتس آپ برای شما یک پیام مبنی بر وجود فایل های بکاپ نشان می دهد و شما می توانید با کلیک بر روی Restore بکاپ را استفاده کنید.

حال می بینید که تمامی اطلاعات واتس آپ قدیمی بر روی واتس آپ جدید نشان داده می شود.

جمع بندی مطالب و سخن پایانی

%name آموزش روشهای بک آپ گرفتن از واتس آپ

بک آپ گیری از واتس آپ بینهایت ضروری میباشد

همان طور که پیش تر نیز خواندید، واتس آپ بر خلاف دیگر پیام رسان ها اطلاعات کاربران را در فضای ابری خودش ذخیره نمی کند بلکه تمامی اطلاعات بر روی حافظه گوشی ذخیره می شوند. به همین دلیل اگر واتس آپ به هر نحوی از روی تلفن شما حذف شود، پیام ها و رسانه های شما نیز همراه با آن حذف می شوند.

برای پیشگیری از این کار شما می توانید به صورت منظم از واتس آپ خود بر روی گوگل درایو بکاپ بگیرید تا بتوانید اطلاعات خود را در صورت نیاز بازگردانی کنید.

همچنین می توانید به صورت دستی هر بار اطلاعات را از پوشه واتس آپ خود در جایی ذخیره کنید و در صورت نیاز آن ها را بازگردانی کنید.

توصیه می شود که برای محافظت از اطلاعاتتان به صورت هفتگی از داده های خود بکاپ بگیرید و فراموش نکنید که این بکاپ ها فضایی از گوگل درایو شما اشغال نمی کنند.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

تری دی مکس چیست و چه کاربردی دارد؟

تری دی مکس یکی از زورمند ترین برنامه ها در حوزه گرافیک رایانه و طرح‌ریزی …