ماسک های خانگی برای آبرسانی به موها

[ad_1]

%name ماسک های خانگی برای آبرسانی به موها

راههای آبرسانی به مو

ماسک های گیاهی برای آبرسانی به موی سر

برخی موها به صورت ژنتیکی خشک و وز هستند ولی برخی موها به دلیل عدم مراقبت درست یا استفاده از مواد شیمیایی برای صاف کردن ، فر کردن و رنگ کردن موها ، خشک و شکننده شده گرفتار موخوره میشوند و نیاز به آبرسانی و احیا دارند تا دوباره صاف و خوش حالت شوند.

زیاده روی در استفاده از لوازم برقی برای فر یا صاف کردن  یا خشک کردن موها با سشوار  یا رنگ و دکلره مو سبب میشود که لایه بیرونی و محافظ مو صدمه دیده و مو برای حفظ بافت طبیعی و درخشندگی خود ، نم کافی نداشته باشد.

آبی که حاوی کلر باشد به خصوص آب استخرها سبب خشکی و شکنندگی مو میشود برای این که صدمه کلر به موها را تا حد امکان کاهش دهید برای دوش حمامتان از دوش های فیلتردار استفاده کنید که کلر و گوگرد موجود در آب را فیلتر کند.

برای آبرسانی به مو چه کنیم؟

موی خشک معمولا بد حالت شده انعطاف پذیری خود را از دست میدهد، درخشندگی خود را از دست میدهد، بافت مو شکننده شده، گرفتار بی‌حالی و موخوره میشود، موهایتان به هم گره میخورد و پوست سرتان ممکن هست گرفتار خارش شود.

برای پیشگیری یا کاهش خشکی مو بهتر هست موهایتان را با آب سرد یا ولرم آبکشی کنید و از شستشوی بیش از حد موها اجتناب کنید.

در ادامه مقاله راههای آبرسانی به مو با مواد خانگی و ماسک های گیاهی را با شما در میان میگذاریم.

ماسک های خانگی برای آبرسانی به موی سر

برای آبرسانی به موی سر میتوانید از انواع نرم کننده ها، اسپری و سرم های کراتینه ، ماسک مو یا کرم مو آبرسان و تغذیه کننده را به خصوص بعد از دوش استفاده کنید.

میتونید مواد غذایی که برای آبرسانی به موی سر مناسب هستند را بیشتر در رژیم غذایی خود بگنجانید از جمله :

غذاهای سرشار از امگا 3 ، گردو ، سالمون ، تخم مرغ ، سیب زمینی شیرین ، عدس ، اسفناج ، زغال اخته و انواع صدف خوراکی.

برای آبرسانی به مو چه کنیم ؟ به علاوه شما میتوانید از یکسری مواد طبیعی و خانگی برای آبرسانی به موی سر خود استفاد کنید. در ادامه مقاله انواع مواد و ماسک های طبیعی برای آبرسانی به موی خشک را به شما معرفی میکنیم.

شیر برای آبرسانی به موی خشک

برای آبرسانی به موی خشک مقداری شیر نجوشیده را در کاسه ای بریزید و با پنبه به موها بکشید و سپس روی موها را بپوشانید و بعد از یک ساعت آبکشی کنید.

آبرسانی به موی خشک با روغن کنجد

روغن کنجد سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هست که یه تقویت ساقه مو و افزایش گردش خون در پوست سر و تندرستی رشد موها کمک میکند.

یک قاشق غذاخوری آبلیمو یا سرکه سیب و 1 قاشق غذاخوری روغن کنجد را روی پوست سر به آرامی  ماساژ دهید و سپس موها را بپوشانید و بعد از نیم ساعت با شامپو بشویید. میتوانید با مقدار مساوی آب این ترکیب را رقیق تر کنید.

%name ماسک های خانگی برای آبرسانی به موها

آبرسانی به موی دکلره شده

آبرسانی به موی دکلره شده با تخم مرغ

تخم مرغ یکی از بهترین و پرطرفدار ترین روش های خانگی برای آبرسانی به مو هست که خاصیت نرم کننده و حالت دهنده دارد. شما میتوانید برای آبرسانی به موی دکلره شده از انواع مختلف ماسک آبرسان مو با تخم مرغ استفاده کنید.

ماسک تخم مرغ و روغن زیتون : میتوانید 2 رقم تخم مرغ و نصف فنجات روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و پایان موها را به این ماسک آبرسان آغشته کنید. و سپس به مدت 1 ساعت موها را بپوشانید و سپس آبکشی نمایید.

بیشتر بخوانید:  کاهش چین و چروک با اتوی صورت

ماسک سفیده تخم مرغ : از ماسک سفیده تخم مرغ به تنهایی هم میتوانید برای آبرسانی به موها استفده کنید ، سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا از حالت لختگی در آید و سپس روی موها کشیده و بعد از 20 لحظه موها را بشویید.

ماسک تخم مرغ و روغن نارگیل و عسل : روش دیگر برای آبرسانی به موی دکلره شده این هست که 3 رقم تخم مرغ را با 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل و 1 قاشق غذاخوری عسل و چند قطره آبلیمو مخلوط کرده روی موها بمالید و موها را بپوشانید و بعد از نیم ساعت با آب ولرم بشویید.

ماسک تخم مرغ و ماست : 2 رقم تخم مرغ را با نصف فنجان ماست و 1.5 قاشق غذاخوری روغن بادام مخلوط کرده روی موها بکشید و رویشان را بپوشانید و بعد از نیم ساعت با آب ولرم بشویید.

ماسک تخم مرغ و روغن نارگیل و زیتون : 3 رقم تخم مرغ و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون ، سرکه و روغن نارگیل و چند قطره عصاره رزماری را مخلوط کرده و 20 لحظه بگذارید روی موها بماند سپس با شامپو بشویید.

آبرسانی به موهای صدمه دیده با روغن نارگیل

یکی از بهترین روش های برای برای آبرسانی به موهای صدمه دیده استفاده از روغن نارگیل هست. انگشتان را به کمی روغن نارگیل که گرم شده آغشته کنید و پوست سر و موها را با آن ماساژ دهید. میتوانید قبل از خواب از روغن نارگیل استفاده کرده و موها را با روسری بپوشانید و صبح سرتان را بشویید.

آبرسانی به موهای صدمه دیده با ماست

برای آبرسانی به موهای صدمه دیده میتوانید از ماست به عنوان یک نرم کننده طبیعی استفاده کنید. شما با ماست میتوانید انواع ماسک آبرسان مو را درست کنید.

میتوانید ماست آسان را بدون هیچ افزودنی روی پوست سر و موها بمالید و بعد از نیم ساعت موها را آبکشی کنید.

ماسک ماست و عسل : یک فنجان ماست را با 1 قاشق چایخوری عسل و سرکه سیب مخلوط کرده و روی موها بکشید و بعد از 15 لحظه موها را با آب گرم آبکشی کنید.

ماسک ماست و روغن زیتون : یک فنجان ماست را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن خردل مخلوط کرده و 15 لحظه روی موها بگذارید و سپس با شامپو موهایتان را بشویید.

ماسک آبرسان مو با ماست و کاکائو : یک فنجان ماست را با 1 قاشق غذاخوری عسل ، سرکه سیب و کاکائو مخلوط کرده و به مدت 15 لحظه روی موها بگذارید و سپس آبکشی کنید.

آبرسانی به موهای رنگ شده با تخم شنبلیله

تخم شنبلیله یکی از روش های گیاهی برای آبرسانی به موهای رنگ شده هست.

50 گرم تخم شنبلیله را یک شب در آب خیس کنید تا نرم شود و سپس بکوبید تا حالت خمیری پیدا کند. 4 قاشق غذاخوری ماست و 1 قاشق چایخوری عسل و روغن زیتون به این ترکیب افزایش کرده و به مدت 45 لحظه روی موها بگذارید بماند و سپس با شامپوی ملایم بشویید.

میتوانید از خمیر تخم شنبلیله به تنهایی هم برای آبرسانی به موهای رنگ شده استفاده کنید.

%name ماسک های خانگی برای آبرسانی به موها

نحوه آبرسانی به موهای خشک و صدمه دیده با موز

نحوه آبرسانی به موهای خشک و صدمه دیده با موز

برای دوستی نحوه آبرسانی به مو های خشک و صدمه دیده با موز، همراه ما باشید.

موز سرشار از پتاسیم ، ویتامین و آنتی اکسیدان هست و یکی از بهترین روش های طبیعی برای درمان خشکی مو و احیای مو محسوب میشود.

ماسک موز بازسازی کننده و احیا کننده مو : برای تهیه ماسک موز برای موهای خشک و صدمه دیده 2 رقم موز رسیده را کاملا له کنید و یا 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل و عسل و روغن زیتون مخلوط کنید تا کاملا خمیری و یکدست شود. سپس به مدت 15 لحظه این ماسک را روی موها بگذارید بماند و با آب گرم و شامپو بشویید.

بیشتر بخوانید:  فواید و طرز تهیه ماسک موی آووکادو

ماسک موز بازسازی کننده مو : در روش دوم میتوانید 2 رقم موز رسیده را له کنید و با 2 رقم تخم مرغ و 1 قاشق چایخوری عسل مخلوط کرده و به مدت نیم ساعت روی موها بگذارید بماند سپس موهایتان را با آب گرم آبکشی کنید.

%name ماسک های خانگی برای آبرسانی به موها

طریقه آبرسانی به مو با روغن زیتون

طریقه آبرسانی به مو با روغن زیتون

از روغن زیتون میتوانید برای ماساژ سر یا ماسک موی خشک استفاده کنید. میتوانید مقداری روغن زیتون را گرم کرده و پوست سر و موهایتان را به آن آغشته کنید و بعد از نیم ساعت با شامپو موهایتان را بشویید.

ماسک مو آبرسان روغن زیتون : 1 رقم تخم مرغ و 1 رقم خیار بدون پوست را در میکسر له کنید و 4 قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن افزایش کرده و موهایتان را به این ماسک آغشته کرده و با کلاه بپوشانید و بعد از نیم ساعت موها را با شامپو بشویید.

ماسک موهای خشک با روغن زیتون و تخم مرغ : 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با 2 رقم زرده تخم مرغ و نصف فنجان آب برای رقیق کردن ، مخلوط کنید و به مدت 20 لحظه روی موها بگذارید و سپس با شامپو بشویید.

ماسک آبرسان موهای خشک و مجعد با روغن زیتون و بابونه : نصف فنجان چای بابونه غلیظ را با یک چهارم فنجان روغن زیتون مخلوط کرده و به مدت نیم ساعت موها را به آن آغشته کنید و سپس با شامپوی ملایم بشویید. بابونه علاوه بر هیدراته کردن موها، موخوره ها را هم درمان میکند.

%name ماسک های خانگی برای آبرسانی به موها

طریقه آبرسانی به مو با عسل

طریقه آبرسانی به مو با عسل

عسل مواد مغذی لازم برای تقویت مو و رفع خشکی موها را داراست.

ماسک مو آبرسان و بازسازی کننده با عسل : 2 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری شیر یا ماست و 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل گرم را مخلوط کرده به ساقه موها بمالید و بعد از 20 لحظه با شامپوی ملایم بشویید.

ماسک مو برای درمان موخوره با عسل : 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون و نصف فنجان عسل را مخلوط کرده به مدت نیم ساعت روی موها بگذارید و سپس را شامپوی ملایم بشویید.

راههای آبرسانی به مو با سس مایونز

سس مایونز ترکیبی از مواد مغذی و آبرسان مو هست و سبب درخشندگی و سلامت و نرمی موها میشود.

نصف فنجان مایونز چرب را روی موها بکشید و بعد ازنیم ساعت با آب ولرم بشویید.

میتوانید یک سوم فنجان روغن بادام را با یک چهارم فنجان سس مایونز و 1 – 2 رقم تخم مرغ ( بسته به طول موهایتان ) مخلوط نموده و هم بزنید یکدست شود سپس به مدت نیم ساعت بگذارید روی موها بماند و با شامپوی ملایم بشویید.

%name ماسک های خانگی برای آبرسانی به موها

راههای آبرسانی به مو با آووکادو

راههای آبرسانی به مو با آووکادو

چربی طبیعی و مواد مغذی آووکادو یکی از بهترین ترکیبات برای آبرسانی به مو های خشک هست.

ماسک موی تقویت کننده آووکادو : آووکادو کاملا رسیده را له کرده با یک چهارم فنجان شیر و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کرده و به مدت 15 – 30 لحظه روی موها بگذارید و سپس با شامپوی ملایم موهایتان را بشویید.

 

ماسک مو نرم کننده اووکادو : نصف یک آووکادو را با نصف فنجان سس مایونز مخلوط کرده و به مدت 20 لحظه روی موها بگذارید و سپس با شامپو بشویید.

بیشتر بخوانید:  جینکوبیلوبا برای درمان ریزش مو

ماسک تقویت رشد مو با آووکادو : چند قطره عصاره نعنا را با پوره یک رقم آووکادو مخلوط کرده و به مدت 20 لحظه روی موها بگذارید و سپس با شامپوی ملایم بشویید.

ماسک درخشان کننده مو با آووکادو : روغن نارگیل را گرم کرده وکف سر را به مدت 10 ثانیه با آن ماساژ دهید. سپس پوره نصف آووکادو را با پوره یک رقم موز مخلوط کرده و به مدت 20 لحظه روی موها بگذارید و با آب گرم آبکشی کنید. میتوانید نصف فنجان ماست هم به این ترکیب افزایش کنید ولی برای شستشو باید از شامپو استفاده کنید.

%name ماسک های خانگی برای آبرسانی به موها

راههای آبرسانی به مو با آلوئه ورا

راههای آبرسانی به مو با آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا خلاف عفونی کننده ، آبرسان و نرم کننده طبیعی برای مو هست. میتوانید ژل آلوئه ورا را بدون هیچ افزودنی به موها بمالید و بعد از یک ربع بشویید.

ماسک مو آلوئه ورا برای آبرسانی به موهای خشک :  2 قاشق روغن نارگیل را با 3 قاشق ماست و چهار قاشق ژل آلوئه ورا مخلوط کنید و بعد از 20 لحظه که روی  موها قرار دادید با شامپوی ملایم بشویید.

ماسک مو آلوئه ورا و گل ختمی : 2 قاشق چایخوری پودر گل ختمی را با 1 قاشق چایخوری روغن زیتون و نصف فنجان ژل آلوئه وار مخلوط کنید و صبرکنید گل ختمی نیم ساعت نم بکشد و سپس به مدت 20 لحظه روی موها بگذارید و با آب ولرم آبکشی کنید.

ماسک مو آلوئه ورا و روغن کرچک : 2 قاشق چایخوری روغن کرچک و پودر شنبلیه و 1 قاشق چایخوری پودر ریحان را با نصف فنجان ژل آلوئه ورا مخلوط کرده و به مدت یک شب روی موها بگذارید و موهایتان را با کلاه بپوشانید و صبح با شامپوی ملایم بشویید.

راههای آبرسانی به مو با آب لیموترش

لیموترش میتواند علاوه بر آبرسانی به مو مشکلاتی از جمله خارش پوست سر، شوره و ریزش مو را درمان کند. میتوانید مقدار مساوی آبلیمو و آب را با هم مخلوط کرده به موهایتان بکشید یا اسپری کنید و بگذارید خشک شود.

%name ماسک های خانگی برای آبرسانی به موها

راههای آبرسانی به مو

راههای آبرسانی به مو با روغن بادام

یکی از روش های سنتی برای رفع خشکی موها استفاده از روغن بادام هست.

2 قاشق غذاخوری روغن بادام را گرم کنید و 2 قطره عصاره وانیل مایع به آن افزایش کرده روی موها ماساژ داده و نیم ساعت بعد با شامپوی ملایم بشویید.

ماسک روغن بادام و تخم مرغ : 1 رقم تخم مرغ را با یک چهارم فنجان روغن بادام مخلوط نموده و 40 لحظه روی موها بگذارید و سپس شامپو بزنید.

راههای آبرسانی به مو با کدو تنبل

کدو تنبل یک مرطوب کننده زورمند برای موهای خشک محسوب میشود.

ماسک مو کدو تنبل و ماست : برش های کدو تنبل را به مدت 20 لحظه بجوشانید و از پوست سوا کرده له کنید به اندازه دلخواه ماست افزایش کنید و به مدت 20 لحظه روی موها بگذارید و سپس با شامپو بشویید.

ماسک مو کدو تنبل و عسل : 2 فنجان پوره کدو تنبل پخته شده را با 1 قاشق غذاخوری عسل و روغن نارگیل و ماست مخلوط کنید و به مدت 15 لحظه روی موها بگذارید و سپس آبکشی کنید.

آبرسانی به موهای خشک و صدمه دیده با روغن درخت چای

روغن درخت چای علاوه بر این که خارش پوس سر را درمان میکند ، میتواند به عنوان نرم کننده طبیعی خشکی موها را از بین ببرد.

میتوانید چند قطره روغن درخت چای را به نرم کننده یا یک شامپوی ملایم  افزایش کنید. یا این که به صورت مستقیم برای چرب کردن موها بعد از دوش از این روغن استفاده نمایید.

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

روشهای خانگی پاک کردن رنگ مو

[ad_1] روشهای پاک کردن رنگ مو روش سریع و درست پاک کردن رنگ مو در …