طرز تهیه خرمای فنجانی با انبه و موز

طرز تهیه خرمای فنجانی با انبه و موز

mango1 banana1 cupcakes طرز تهیه خرمای فنجانی با انبه و موز

 

مواد لازم خرمای فنجانی با انبه و موز :

چیپس خرما   ۱ پیمانه
بیسکویت پتی بور  ۱۰ عدد 
 کره آب شده  ۲ قاشق سوپخوری
شیر  ۲-۳ قاشق سوپخوری 
انبه ۱/۲ عدد
شکلات ۵۰ گرم
گردو ۴ عدد
موز ۱/۲ عدد
کره برای آب کردن شکلات ۲ قاشق سوپخوری

 

طرز تهیه خرمای فنجانی با انبه و موز :

تابه ای را روی حرارت بگذارید و چیپس خرما را یک دقیقه داخل آن تفت دهید تا کمی نرم شوند، سپس آن ها را داخل ظرفی بریزید و با گوشت کوب مقداری بکوبید (از گوشت کوب برقی استفاده نکنید).

 

بیسکویت ها را داخل غذاساز بریزید و صبر کنید تا خرد شوند. نیاز به پودر شدن کامل بیسکویت ها نیست. گردوها را با چاقو ریز خرد کنید و همراه با بیسکویت ها به خرما اضافه کنید. حالا باید کره آب شده را اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. در انتها شیر را کم کم اضافه کنید تا خمیر خرمای منسجمی داشته باشید.

 

داخل قالب های مافین، کپسول های کاغذی بگذارید. به اندازه یک گردوی درشت از مواد بردارید و کف و دیواره های کپسول را با آن بپوشانید؛ طوریکه با خمیر خرما، داخل کپسول کاغذی یک کاسه درست کرده باشید. حالا قالب ها را داخل یخچال قرار دهید تا فنجان های خرما خوب سفت شوند.

 

انبه و موز را پوست بگیرید و داخل مخلوط کن بریزید. دستگاه را روشن کنید تا خوب پوره شوند، سپس داخل فنجان های خرما را با انبه و موز پوره شده پُر کنید.

بیشتر بخوانید:  اشعار زیبا و خواندنی بیژن الهی

 

شکلات را با مقداری کره روی حرارت بخار آب، آب کنید. صبر کنید کمی خنک شود، سپس با قاشق مقداری از شکلات آب شده بردارید و به صورت نواری روی فنجان های خرما بریزید. فنجان ها را چند دقیقه داخل یخچال بگذارید تا شکلات ها سفت شوند، سپس سرو کنید.

 

برگرفته از سرآشپز پاپیون

 

نوشته طرز تهیه خرمای فنجانی با انبه و موز اولین بار در روبکا. پدیدار شد.

لینک منبع

مطلب پیشنهادی

عکس نوشته های غمگین تسلیت

عکس نوشته تسلیت فوت اقوام عکس نوشته تسلیت مَرگ یا وفات یا درگذشت در زیست‌شناسی …