زعفران سرگل چیست؟

در این جا می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که زعفران سرگل چیست ؟به قسمتی خالص زعفران که به رنگ قرمز می باشد و در اتنهای تار زعفران قرار دارد، زعفران سرگل می گویند. دلیل این نام گذاری هم جدا سازی بالاترین قسمت از تار زعفران بوده است. زعفران سرگل بسته به کیفیتی که ممکن است داشته باشد داری عیار رنگ دهی مختلفی است. بهترین عیار رنگ دهی برای این نوع زعفران، 270 می باشد.

نام های دیگر زعفران سرگل

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، زعفران سرگل را با نام سرگل زعفران هم می شناسند اما برای این نوع گاهاً نام های دیگری هم به کار می رود. زعفران ممتاز ، زعفران قائنات  ، زعفران ممتاز قائنات مشهد ، زعفران سر ریشه، سر قلم از دیگر نام هایی است که برای این نوع زعفران استفاده می شود.

چرا به زعفران سرگل ، زعفران ممتاز می گویند؟

از آنجایی که در تهیه زعفران سرگل تا حد امکان ،بخش سفید رنگ ریشه زعفران را از آن جدا می کنند و این کار کیفیت ظاهری و همچنین قدرت رنگ دهی آن را بیشتر می کند، به زعفران به دست آمده از  این روش زعفران ممتاز می گویند.

erg regu90er ng9erjgeirgh4895uy8 300x300 زعفران سرگل چیست؟

زعفرانی برای آشپزی !

با توجه به اینکه زعفران ممتاز از بین انواع مختلفی که برای زعفران وجود دارد، ازقدرت رنگ دهی مطلوب و همین طور قیمت مناسبی برخوردار است، برای مصارف خانگی بسیار مناسب و همینطور مقرون به صرفه می باشد .پس می خواهید برای منزل زعفران تهیه کنید، پیشنهاد ما این است که این نوع زعفران را حتماً امتحان کنید.

آلنج با خرید زعفران از کشاورز به آنها کمک میکند.

قیمت این نوع از زعفران چه قدر است ؟

زعفران ممتاز، همانطور که از نامش هم پیداست از انواع زعفران های با درصد خلوص بالاست. به همین دلیل این نوع زعفران نسبت به زعفران دسته، پوشال و زعفران سفید از قیمت بالاتری برخوردار است اما قیمت آن نسبت به زعفران نگین بالاتر است. با توجه به نوسانات قیمت زعفران نمی توان قیمت ثابتی را برای آن ارائه داد اما برای اطلاع از قیمت زعفران می توانید از صفحه قیمت آلنج بازدید کنید.

زعفران سرگل را از کجا بخریم ؟

اگر به دنبال خرید زعفران سرگل می باشد.پیشنهاد ما این است که از فروشگاه آلنج  دیدن فرمایید. چون تمامی زعفران های ممتاز ارائه شده در فروشگاه ما از زعفران های اصیل قائنات که توسط تولیدکنندگان مطرح کشوری فرآوری می شوند تهیه شده و  کارشناس فروش ما همبه صورت مستمر بر بر کیفیت این محصولات نظارت می کند. زعفران صادراتی آلنج از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

شاید برای خیلی از شما این سوال پیش آید که آیا زعفران انواع مختلفی دارد یا یک نوع است؟ باید خدمت شما عزیزان گفت که، بله زعفران انواع مختلفی دارد و زعفران سرگل یکی از انواع زعفران موجود در سطح کشور است که تیم ماه چین تصمیم گرفته است تا درباره‌ی این نوع زعفران برای شما یک مقاله جامع تهیه کند تا اطلاعات شما کامل شود پس در ادامه این مقاله حتما با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:  دکتر سجاسی از تاثیر چاپ سربرگ و کاتالوگ در برند سازی می گوید | نکات کاربردی در مورد چاپ لیبل و پوستر

43vti0un459yb458yi45oy 300x200 زعفران سرگل چیست؟

زعفران ممتاز یا سرگل چیست؟

به آن بخش و قسمتی از خالص زعفران که به رنگ قرمز می باشد و در اتنهای تار زعفران قرار دارد، زعفران سرگل می گویند.به دلیل جدا سازی بالاترین قسمت از تار زعفران این قسمت را سرگل نام گذاری کرده اند.

چرا زعفران سرگل را زعفران ممتاز هم نامیده اند؟

در تهیه و آماده سازی زعفران سرگل تا حد ممکن، بخش سفید رنگ ریشه زعفران را از آن جدا می کنند و این کار کیفیت ظاهری و هم‌چنین قدرت رنگ دهی آن را چند برابر می کند، به همین علت است که به زعفران به دست آمده از این روش زعفران ممتاز یا سرگل می گویند.

زعفران سرگل چگونه تهیه می شود؟

از الک کردن و نیز پاک کردن زعفران پوشال و زعفران دختر پیچ به دست می آید. یکی از ویژگی های قابل مشاهده آن این است که، در آن فقط کلاله زعفران دیده می شود. در مراحلی که زعفران پوشال و دختر پیچ به زعفران سرگل تبدیل می‌شوند امکان دارد که کلاله های زعفران شکسته شوند.

به همین علت در این نوع زعفران مقداری زعفران شکسته و یا نرمه دیده می‌شود که بر اساس مقدار موجود زعفران نرمه و شکسته در آن به نوع درجه یک و یا درجات پایین تر تقسیم بندی می‌کنند.

کاربرد زعفران سرگل

با توجه به اینکه زعفران ممتاز یا سرگل از بین انواع مختلف زعفران، ازقدرت رنگ دهی مطلوب برخوردار بوده و نیز قیمت مناسب تری دارد، برای مصارف خانگی و آشپزی بسیار مناسب و از لحاظ هزینه و قیمت بسیار مقرون به صرفه است.اگر می خواهید برای منزل و یا آشپزی و حتی رستوران خود زعفران تهیه کنید پیشنهاد ما به شما خرید زعفران سرگل است.

این نمونه زعفران به عنوان صادرات زعفران شناخته میشود.

34rcmf3t9un3o58ty845tbh45iuthi5u4h 300x300 زعفران سرگل چیست؟

خصوصیات زعفران سرگل

زعفران سرگل خصوصیات بسیاری داشته که در این بخش می خواهیم به آن بپردازیم:

زعفران شکسته دارای کلاله های کاملا جدا از هم است

کلاله های زعفران بدون داشتن ذره ای سفیدی و کلاله کاملا قرمز

بسیار خوش رنگ است و ظاهری صاف و یک دست دارد

زعفران سرگل دارای رشته های کلاله ضخیم است

زعفران پوشال و سرگل چه تفاوتی دارند؟

زعفران سرگل و پوشال در میزان کلاله زعفران و خامه آن متفاوت هستند که رنگ دهی این دو نوع زعفران را از یکدیگر متفاوت کرده است.یک نکته ای که باید گفته شود این است که از زعفران سرگل استفاده‌ی بیشتری نسبت به سایر زعفران ها می‌شود.

زعفران ممتاز کیفیت بسیار مناسبی داشته به همین دلیل نسبت به سایر زعفران طرفدار دارد. میزان تقلب در نوع سرگل زیاد است و دلیل آن رایج و در دسترس بودن و قیمت مناسب آن است.

بیشتر بخوانید:  کابینت آشپزخانه آماده ممبران یا وکیوم از کجا بخریم؟

برای تشخیص اصل بودن یا تقلبی بودن زعفران ممتاز روش های متعددی وجود دارد که شما به راحتی می‌توانید متوجه شوید زعفرانی که می خواهید تهیه کنید تقلبی است یا خیر. اما شما با خرید از برند های معتبر و رایج در سطح بازار و همچنین از افراد و فروشگاه های معتبر می‌توانید از سلامت و کیفیت آن اطمینان پیدا کنید.

یک نکته ای که بسیار اهمیت دارد این است که در هنگام خرید زعفران سرگل باید حتما توجه کنید که رنگ کلاله آن قرمز تیره باشد.

نحوه قیمت گذاری زعفران ممتاز یا همان سرگل

در رابطه با قیمت گذاری این نوع زعفران باید خدمت شما عزیزان گفت که معمولا قیمت ها بر اساس مقدار داشتن زعفران نرمه و شکسته و کوچک و بزرگ بودن کلاله های زعفران متفاوت است.

به این صورت که هر چه مقدار نرمه کمتر و کلاله های آن درشت تر باشد قیمت بیشتر است و  هر چه نرمه و زعفران شکسته بیشتر و کلاله های آن کوچک تر و ریز تر باشد قیمت آن کمتر است.

wrvfkempot3509tun45oyj4o 300x130 زعفران سرگل چیست؟

زعفران سرگل چیست؟

به قسمت خالص زعفران که در انتهای تاز زعفران قرار دارد زعفران سرگل می گویند.که اکثر افراد برای استفاده خودشان از این مدل زعفران استفاده می کنند.این مدل زعفران دارای رنگ طبیعی و کلاله های نسبتا ریزتری می باشد و از سفیدی بر خوردار نمی باشد .

مزایای زعفران سرگل

  • قیمت مناسب نسبت به مدل های زعفران
  • رنگدهی بالا و قدرتمند
  • ارزش بالای صادرات به خارج

زعفران پوشال قلمدار چیست؟

زعفران پوشال میزان خامه و سفیدی کمتری به همراه کلاله قرمز رنگ می باشد و در مقایسه با زعفران دسته به علت دارا بودن درصد بیشتر از کلاله، قدرت رنگ دهی بالاتری دارد.

رشته های قرمز آن کشیده و ضخیم تر است. و میزان زردی کلاله های زعفران نیز کمتر است و هیچ گونه گرده زعفرانی با خود ندارد. و قلم های آن بزرگتر و درشتر است.

مزایای زعفران پوشال

  1. خوش رنگ است
  2. عطر
  3. کلاله متصل بهم دارد
  4. انتهای کلاله سفیدی دارد.
  5. جنس زعفران درشت است.
  6. راست خشک شده باشد و دارای فرخوردگی نیست
  7. جنس کلاف و به هم پیوسته است.
4rc3o9tu4v89tu4yuv4v58tyu 300x204 زعفران سرگل چیست؟
48میلیون گواهی سپرده زعفران نگین در بورس کالا معامله شدD

قیمت پوشال نسبت به سایر انواع زعفران یعنی زعفران نگین و زعفران سرگل  ارزانتر است چون به همراه کلاله زعفران مقداری خامه نیز وجود داردو قیمت خامه(ریشه ) به نسبت کلاله خیلی ارزانتر است، همچنسن زعفران پوشال نسبت به سرگل به دلیل داشتن ریشه (خامه) عطر بیشتری دارد.

زعفران سرگل فاقد هر گونه زردی می باشد و قلم های آن شکستگی دارد، اما در پوشال معمولا سه شاخه زعفران (کلاله) به هم وصل هستند و در انتهای آن مقداری زردی وجود دارد .

زعفران سرگل نسبت به پوشال مرغوب تر است و پوشال قلمدار  گاهی موارد جهت صادرات زعفران نیز استفاده می گردد.

زعفران سرگل چیست؟

این نوع زعفران یکی از رایج ترین و پر مصرف ترین انواع زعفران است واغلب مصرف کنندگان و مشتریان این مدل از زعفران را بهتر می شناسند و برای خرید انتخاب می کنند. چون قیمت آن نسبتا ارزان است. در این نوع یا مدل از زعفرون دیگر خبری از قسمت زردی و یا ریشه‌ زعفران نیست. و قدرت رنگ دهی در این نوع زعفران بسیار زیاد است.

بیشتر بخوانید:  تبدیل قطار جامانده از قرن نوزده به هتلی زیبا

خصوصیات زعفران سرگل

روش تهیه سرگل زعفران

این نوع زعفرون از روش الک کردن و نیز پاک کردن زعفران پوشال و یا دخترپیچ (دسته) به دست می آید و در  آن فقط کلاله زعفران دیده می شود.در فرایند تبدیل زعفران پوشال و دخترپیچ به سرگل امکان شکستن کلاله هست و صورت میگیرد. بنابراین در این نوع زعفران مقداری شکسته و گاهی نرمه زعفران دیده میشود که بر اساس مقدار نرمه و شکسته موجود در آن به نوع درجه یک و یا درجات پایین تر تقسیم بندی می شود.

خرید زعفران سرگل درجه یک

خرید زعفران درجه یک سرگل با بسته بندی خاتم وفلزی بسیار زیبا.

امکان سفارش تلفنی و در بسته بندی ارزانتر.تحویل فوری و رایگان در تهران

پرداخت درب منزل پس از رویت زعفران

خرید زعفران درجه یک

خصوصیات زعفران سرگل

کلاله بدون ذره ای زردی و یا ریشه زعفران وکاملا قرمز باشد.

رشته ها کاملا از هم جدا است.

کلاله ها به هم چسبیده نباشد.

خوش رنگ باشد.

خصوصیات بیان شده برای زعفران از نوع درجه یک می باشد

تشخیص مرغوبیت این نوع زعفران بسیار دشوار است و با دو شاخصه “طول کلاله” و عدم وجود تکه های سفیدی مخلوط با زعفران که رنگ قرمز به خود گرفته اند، عیار سنجی می گردد و به سه درجه تقسیم میگردد.

نوع درجه یک در واقع باید عیار و رنگ دهی آن از نگین سوپر بیشتر باشد و نوع درجه سه ممکن است اندکی از پوشال قلمدار کمتر باشد.

سرگل زعفرون درجه یک

موارد استفاده سرگل

با توجه به اینکه زعفران ممتاز از بین انواع مختلفی که برای زعفران در بازار وجود دارد، ازقدرت رنگ دهی مطلوب و نیز  قیمت مناسبی برخوردار است، برای مصارف خانگی  و آشپزی بسیار مناسب و  مقرون به صرفه است .اگر میخواهید برای منزل و یا آشپزی و حتی رستوران زعفران تهیه کنید پیشنهاد ما به شما تهیه این نوع زعفران از فروشگاه اینترنتی آلنج است زیرا دراین فروشگاه زعفران با ضمانت کیفیت تقدیم شما می گردد و همچنین شما در این فروشگاه زعفران را مستقیم از کشاورز تهیه می کنید و امکان پرداخت درب منزل نیز برای شما وجود دارد.

قیمت زعفران سرگل

قیمت این نوع زعفران معمولا بر اساس مقدار  داشتن نرمه و کوچک و بزرگ بودن قلم ها متفاوت است.هرچه مقدار نرمه کمتر و قلم های ان درشت تر باشد قیمت بیشتر است و به همین نسبت هرچه نرمه بیشتر و قلم های آن کوچکتر و ریزتر قیمت آن کمتر است.جهت خرید زعفران  با شماره های ما در تماس باشید.

مطلب پیشنهادی

تفاوت ویتر و سالن کار چیست؟

سالن کار و ویتر دو عضو اساسی در صنعت رستوران‌داری و خدمات غذایی هستند و …