تغییر شکل آسان ورق با استفاده از خم کن ورق

fkv pojporjn095nuy7589nuyjoj 169x300 تغییر شکل آسان ورق با استفاده از خم کن ورق

کارگاه ها و تولیدی های صنعتی برای تولید محصولات خود، از مواد اولیه ای نظیر ورق، فلز و … استفاده می کنند. فلزات سختی بسیار بالایی داشته که باعث می شود شکل پذیری آن ها پایین بیاید. با این حال در تولید برخی محصولات لازم است تا ورق ها را از لحاظ ظاهری تغییر داد و به شکل دلخواه در آورد. این مهم با استفاده از ماشین آلات صنعتی نظیر نورد، خم کن ورق و رول کن میسر خواهد شد. در همین راستا مصاحبه ای را با جناب آقای مهندس عبدالله زاده ترتیب دادیم تا در مورد کاربرد هر یک از این دستگاه ها بیشتر بدانیم.

– خمکاری ورق یکی از فرایند هایی است که در کارگاه های زیادی انجام می شود. لطفا بفرمایید که چه دستگاهی می تواند به کارگران در آسان سازی فعالیت هایشان کمک کند؟

تولیدی ها می توانند با استفاده از دستگاه خمکن ورق، سرعت و کیفیت خمکاری ورق ها را بالاتر ببرند. دستگاه خم کن ورق با وارد کردن یک یا چند نیروی خارجی به ورق، به استقامت آن غلبه کرده و در نهایت شکل ورق تغییر می کند. در فرایند خمکاری، خم کن ورق خواص ورق را تغییر نمی دهد و تنها شکل ظاهری ورق است که دستخوش تغییرات می شود.

خم کن ورق در مدل های مختلفی در بازار یافت می شود که با توجه به میزان اتوماسیون و پیشرفته بودن، قیمت خم کن ورق را تعیین می کنند. به طور کلی خم کن ها در سه مدل دستی، نیمه برقی و تمام اتوماتیک تولید می شوند.

بیشتر بخوانید:  همه چیز درمورد سنگ فیروزه و تاریخچه استفاده از آن

خم کن ورق دستی که امروزه تقریبا بی کاربرد شده بیشتر در تا زدن ورق به صنعتگران کمک می کرد و استفاده چندانی در زمینه خم کردن ورق نداشت. مدل نیمه برقی خم کن به دلیل خودکار سازی بیشتر مراحل فرایند خم کاری، طرفداران زیادی پیدا کرده و در کارگاه های زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال این خمکن تمام اتوماتیک است که تقریبا تمامی فعالیت ها اعم از لود و آنلود ورق و تمام فعالیت های دیگر را به صورت خودکار انجام می دهد و کار کارگران را از همیشه آسان تر می کند.

– اگر تولیدی ها بخواهند ورق ها را به شکل نیم دایره تبدیل کنند باید از چه دستگاهی استفاده کنند؟

چاره کار استفاده از دستگاه نورد است. در فرایند نورد(رولینگ) که با استفاده از دستگاه نورد ( نورد پروفیل و لوله ، نورد نبشی ، نورد ورق ، نورد تیرآهن ) انجام می شود، می توان ورق را به صورت نیم دایره درآورد، آن را گرد کرد و یا به حالت کمانی درآورد.

دستگاه نورد ورق گیربکسی یکی از انواع نورد است که دارای سه غلطک است. این غلطک ها با چرخش در خلاف جهت یکدیگر، انرژی لازم برای فرایند نورد را فراهم می کنند و با عبور ورق از بین آن ها، می توان ورق را به سایزهای مختلف گرد یا نیمکره هلالی کرد.

– آیا این قضیه درست است که نورد تنها برای ورق های فلزی کاربرد دارد؟

خیر. این مسئله ای است که متاسفانه به اشتباه بین اهالی صنعت جا افتاده و امیدوارم در طول زمان آگاهی در مورد کاربرد های فراوان دستگاه نورد بین عموم فراگیر شود. کاربرد نورد تنها برای ورق های فلزی نیست و می توان از آن برای گرد کردن لوله و پروفیل، نبشی، تیرآهن و … استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) راه رفتن عبادت کنندگان ژاپنی روی ذغال داغ

برای مثال نورد تیرآهن که می توان آن را به دو روش نورد سرد و نورد گرم انجام داد، در تسریع و تسهیل فرایند ساخت و پرداخت تیرآهن نقشی اساسی می تواند داشته باشد.

rtvb509uhy96uyv9uyp6iyj 300x272 تغییر شکل آسان ورق با استفاده از خم کن ورق

­– لطفا در مورد دستگاه اره نواری و کاربرد آن توضیح دهید.

اره نواری دستگاهی است که با آن می توان مقاطع فلزی و چوبی را برش داد. کاربرد اصلی ماشین اره نواری در برش مقاطع فولادی و استیل است. اره نواری دارای دو فلکه است که تیغ اره روی آن ها سوار شده و فلکه ها توسط موتور گیربکسی به چرخش در می آیند. دستگاه اره نواری به دلیل داشتن دندانه های بزرگ، برش های دقیق را با سرعت بالا ممکن می سازد.

– رول کن چیست و چه کاربردی دارد؟

رول کن دستگاهی است که از آن برای فرم دادن ورق های فلزی و غیرفلزی استفاده می شود. یکی از روش های برش ورق، استفاده از قیچی غلطکی است که ورق برش داده توسط آن، شکل قوس دار پیدا می کند. برخی تولیدی ها نیاز دارند تا ورق از حالت قوس مانند خود درآمده و به شکل استوانه ای در آید. دستگاه رول کن ( رول سه غلطک ، رول صفرزن ) با دارا بودن شفت های متحرک، می تواند ورق قوس دار را به یک استوانه توخالی تبدیل کند.

دستگاه رول کن می تواند ورق هایی با عرض بین 130 میلی متر تا 420 میلی متر را رول کند. حداکثر ضخامت ورق ورودی به دستگاه نیز 4/0 میلی متر است.

-ممنون از شما جناب عبدالله زاده بابت توضیحات جامع و کاربردی. لطفا در مورد مجموعه خود توضیح دهید و بفرمایید افراد چگونه می توانند محصولات شما را تهیه کنند؟

بیشتر بخوانید:  راه‌ حل ‌های افزایش فروش با سئو سایت

ماشین سازی عبدالله زاده ( ارائه کننده رول کن ، نورد ، اره نواری ، خم کن ورق ) با داشتن 30 سال سابقه در زمینه توزیع و فروش ماشین آلات صنعتی مانند رول کن ورق، نورد و دستگاه خمکن ورق متعهد به ارائه بهترین و باکیفیت ترین محصولات و خدمات است. محصولات عبدالله زاده با 1 سال گارانتی و تعمیرات رایگان به فروش می رسند و تا 10 سال پس از آن نیز کارشناسان ما در بخش خدمات پس از فروش همراه مشتریان عزیز خواهند بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات و خدمات ما و یا دریافت مشاوره می توانید به وبسایت ماشین سازی عبدالله زاده مراجعه فرمایید.

مطلب پیشنهادی

تفاوت ویتر و سالن کار چیست؟

سالن کار و ویتر دو عضو اساسی در صنعت رستوران‌داری و خدمات غذایی هستند و …